Lara bungaelisya

follow me

Tuesday, 10 January 2012

keliru | Dengan | Diri Ini...

Diduga Lagi....
Perasaan Keliru Singgah Di hati..aku x tahu apa yang aku rasakan..dan apa yang patut aku lakukan...aku x nak sapa2 kecewa kerana aku, tapi lari mcm mana pom aku dh kecewakan org...aku keliru aku x nak org kecewa..tapi hakikatnya aku yng kecewa..aku yang makan hati..sebb nak jaga hati org....
Keikhlasan Yang Dicari....
Nape Aku x pernah Dapat org yang betul suka kan aku..bukan angap aku sebagai skandel bila aku nak kwn nga org lain dia marah...kenapa aku.... !! x pasti x yah lah marah aku... aku keliru nak Cintakan org yang mcmana.... cinta blh bahagia ka??????????????????

aku rasa terhgantung...tak tahu... sedih sgt2...nape korang x pernah paham..??nape org blh bahagia..kenapa x da sorg pom hargai apa aku buat...aku sgp buat apa saja u org yng aku syg..... apa patut aku diam ja.... berserah saja????

Ya Allah Temukan aku dengan Jodoh Ku...supaya aku tak lukakan hati org...Kurniakan la cinta untuk bakal suami ku..tak nak kecewa andai dia bukan milik..ku...dan kurniakan lah Seorg lelaki yang dapt mendidikku ke jalan mu Ya Allah..yang Ikhlas ,yakin...berusaha bersungguh,bertanggjawab... Dan Jauhilah org kecewa kerana aku..... atau aku kecewakan org...sesunguh nya aku Sgt lemah..

Friday, 6 January 2012

Benarkah | CINTA| itu | BUTA????

Manusia memerlukan pasangan untuk hidup saling melengkapi.hadirnya cinta dan perasaan menjadikan hidup seseorg lelaki dan wanita itu sempurna..seperti teguhnya kasih shah jihan dan Mumtaz..
namun ,kadang-kala cinta itu bisa menjadikan manusia buta .bukan buta kerana memandang rupa atau harta ,tetapi buta memandang cinta yang tulus cuci,kerap kali mendegar org kata cinta itu BUTA?atau manusia yang terlalu takjub dengan cinta sehingga pekara buruk yang berlaku di sekeliling pun katanya baik sehingga menolak keluarga kerana cinta....


Pertama kali rasa nikmat Cinta

Cinta sememangnya indah.penyatuan dua hati menjadi satu antara lelaki dan perempuan menjadi hidup kita sempurna ,saat pertemuan dengan jantung hati sememgnya tidak dapt dilupakan bermula pandang pertama ,degupan jantung seakan-akan berhenti.
Dari mata turun ke hati ,itulah perasaan yang melanda jika baru pertama kali berasa nikmat cinta...
cinta hadir tanpa diundang dan kita sebagai manusia tidak mampu menolak rasa cinta itu..lebih2 lagi jika itu cinta pertama kita.
mungkin kita rasa buta kerana tidak mengenal harta,tidak mengenal sesiapa,saat itulah semuanya indah sehinggakan sanggup melarikan diri daripada keluarga demi buah hati...
cinta la pada Allah yang kita pasti akan kekal abadi......

bunga | oh| bunga

suka bunga ada ka org nak bagi aku bunga......????? ke ne zaman mana?aku x kisah zaman mana mesti bestkan org bagi bunga... aku pernah cakap sapa bagi bunga kat aku,aku akn syg dia...tak nak ckap gitu dh sbb dlu ada org bagi kat aku... tapi aku x suka dia,,,,,,

tapi dapt bunga ros Oren....tanpa aku tahu maksud dia... huhuhuhu cita lama..kakkaka
tapi yang pasti aku suka sgt bunga...love bunga..rindu zaman aku tanam bunga.... andai waktu blh undur....emmm

Seandainya | Dia | Tercipta Untuk | Aku

Alhmdllah aku bersyukur...Dengan rezeki dan kesabar yang aku miliki skrg..aku ingin sedikit kebahagian untuk meneruskan kehidupan yang sementara ini.. ku harap cinta kali ini yang terakhir... aku cuba jadi yg terbaik....rasanya dah lama aku x merasa manisnya bercinta ne...cewah ayat! peristiwa2 yang pernah aku lalui buat aku takut..Tapi sampai bila.... org asyik kacau aku ja.... ada cinta kurang sikit kot..susah untuk aku terima cinta.....
tapi DIA dapat bertapak di hati aku.....terima kasih ya Allah
Andai dia tercipta untuk aku......

tapi dugaan sentiasa Ada di Saat aku mencintai dia Ramai plk yang datang ... maaf semua aku cuba untuk setia.. tapi peristiwa dlu selalu menghantui...(SETIA PADA YANG SALAH)tapi aku cuba yang terbaik...
 pada mulanya aku x suka dia tapi lau dia x msg aku rindu..aku biasa la jual mahal..biar la lau ada jodoh ada la kan???? tapi sejak bertemu dengn dia..aku jatuh hati dengan budi bahasa dia...gaya dia..dan peramah...hehhee i like!!!
dia sabar dengan aku wlpon aku ne bengon..layan x layan je dia.... suka merajuk...tapi dia sabar je nga aku...teme kasih tapi x tahu la baru2 kan sume bgs... apa pon tegok la dlu..hahahha

tapi saat ni dia lah yang ada dlm hati ku.... yang lain kamu dh terlambat..sori bnyk2... erk... sy x nk mainkn persaan korg kan??sy angap kwm je semua ,korang pom tahu kan??.. nak lebih2 sy x layan la...bkn x nak msg..lau msg rasa bersalah sbb.. ada nya DIA..  lgipom sy dh 23 dh..mau cari jodoh ma..hahahha bengon aku....
(BEAR WE & BUNGAELISYA )
bungaelisya mula kan kisah hahhaha.....

Thursday, 5 January 2012

Tak | Suka | Madu | kasih

 
                                                            
Apakah madu..madu lebah ke?? madu bunga ka??? madu kumbang ka???hahahhaha kumbang ada madu ka?aku pom x tahu...
Di sini aku nak bagi tahu tentang madu kasih... apakah seorang wanita sangup dimadukan??..tentu tidak kan??...sapa nak sakit ma... aku yang tak kawin pom dapat rasa sbb aku pernah dimadu cinta oleh seseorg..dammm....

zaman skrg ramai remaja suka kacau laki orang! dia org suka sgt..sbb nya senang nak dapat apa dia nak..maruah tergadai pom x pa... 
apa nak jadi la... jangan dik..belajar dlu ramai lagi calon dik...jangan kacau laki org..banyak kisah madu ne...
ne kumbang yang tak cukup sorang ne... tapi gmbr ne lebah...hahah
nak2 nampak bunga yang comey cam gini ..habis la....

Sebenarnya aku nak cita Sal aku haha..kenapa erk aku selalu di gangu oleh laki org... aku x nak laki org weh...aku perempuan tahu sakit mcm mana...kenapa dia org x sedar diri..isteri dah cantik pom gatal lagi..

kat flat aku ada sorg pakcik..dia hantar anak kat jiran aku... aku nak g kija selalu jumpa...
dia sengeh2 cam kerang busuk...dia pandang aku..Ya Allah..
nati bini dia marah padam muka...lau jumpa dia aku sanggup turun ikut tangga tingkat tujuh...menyusahkan betul..penat aku, apa la..
nape erk muka aku tua ka?..sampai laki org asyik usha...
ada 2 kawan aku masa sek skrg dah kawin ajak aku kawin..nak madukan aku owh tidakk!! skrg masih kacau aku lagi...pening!
yang ex dlu pom nak dua2 katanya...bengon ka apa..ingt aku x da org nak ka??
yang kat tempt kija pom ada gak sorg selenga..suka kacau aku..yang bengon x habis2... aku biasa ja..tapi apa org fikir aku x tahu la..
janji aku tetap aku...x amik hak org..

Ya Allah jauhilah aku dari mereka yang begelar suami,,tak sanggp kongsi kasih...dan berharap sgt org x kacau yg aku..apa2 pom...
segalnya aku berserah padaMU ya Allah...
Happy Day to u All...

Tuesday, 3 January 2012

Welcome | 2012

Welcome 2012....
Sedar x sedar dah tahun baru... apa yang aku harap tahun ne memberi sinar baru dalam hidup aku... yang lepas biar la berlalu.... mula kan dengan tenang dan berhati2 dalam apa jua hidup mahu pon cinta..berusaha tanpa jemu...
banyak perancangan 2012 ne... nak beli keta...nak cari kerja part time jurusolek...lepas ne model terpaksa plk..hahhaha
x sabar jadi model terpaksa ne...kiki harap semua okey...
baju dah tegok dah lawa gak....

tahun 2011 dah berlalu dengan kisah2 hidup yang sederhana..tapi okey la...syg 2011... 
tapi apa pom hidup perlu diteruskan..walaupom apa terjadi langkah tanpa henti..
hidup ini penuh onak duri...kesabaran yang dapat menghalang semua ne....so sabar jela.. harap tahun ne..aku kuat dan tabah menghadapi dugaan....amin
ku  bersyukur pada mu Ya Allah...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...