Lara bungaelisya

follow me

Saturday, 29 October 2011

Adakah Aku Cinta???

Aku keliru dengan perasaan aku..kenapa dia mencintai aku..sedangkan aku x tahu apa yang aku rasa...aku x nak mainkan perasaan org..sbb aku tahu sakit,pedih apabila kecewa... tapi kdg2 lau dia x msg aku rindu..lau dia x tanya khbr aku risau...aku keliru dengan hati aku sendri..mungkin sbb aku selalu dikecewakan...aku takut pada insan yang bernama lelaki...

lelaki..lelaki...
yang aku jumpa semua buaya darat...menyampah!! benci...  aku ikhlas nga owg x ikhlas plk...
nak tggu putra katak la yang naik evo...hahhaha swiff ka...
Cinta dan Air Mata biasa la kan dlm percintaan... x pa maybe x da jodoh.... nati ada la kan..cuma aku harap dia org x gangu aku lagi...amin.....

aku akan selalu mendoakan kebahagian korang yg aku syg...dlm setiap doa ku...

Monday, 24 October 2011

ucap la Alhamdulillah

disaat waktu berhenti...kosong
dimensi membutakan mata,memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

Yassin:
ult li albi bissaraha (I'm opening up my heart with honesty)
hayya nab'idil karaha (Let's avoid the hated and hatred)
syakkireena a' kulli ni'ma (Let's remain thankful with what we have)
ba' ideena anil fattana (Let's avoid all lies and sins)

Malique:
merenungi luar jendela,mengagumi kebesaran yang Maha Esa
ku menilai kehidupan dari sudut berbeza
tak memadai hanya kecapi rasa selesa
maukan harta yang mampu beli 1 semesta
berpesta ke pagi botol bergelimpangan
kekasih muda bukan takat berpegang tangan
harta dan jamuan nafsu tidak berkekalan
bila menjelang tua bukan itu jadi bekalan
dan jangan puisi ini disalah tafsir pula
bukan berkhutbah cuma betuli diri jua
ingin hidup sempurna aset nilai berjuta,
saling tukar wanita,senyum dan mati tua
bakat dikurnia jangan disalah guna
jangan kufur nikmat yang diberi percuma
guna kelebihan untuk hikmah bersama
jagalah nama hidup penuh pementasan dan drama
ada berisi ada yang kurus,ada melencong ada yang lurus bukan semuanya tulus
ada sempuna ada kurang upaya ada yang jadi buta hanya bila sudah kaya
sebesar rumah bermula dengan sekecil bata,boleh hilang dalam sekelip mata
ucaplah alhamdulillah bukannya sukar, kerna semua nak kaya atau besar
tetap Allahuakbar!!!

Joe Flizzow:
jadikanlah ku tentera Fisabilillah yang tertera di kalimah harap memanduilah
entah apabila persimpangan tiba,hidup penuh rintangan harus kuhadapinya
harapku tidak terlupa diri bila gembira,dan cuma mula mencari kau disaat hiba
ku cuma manusia penuh dengan kesilapan tapi bisa membezakan cahaya dan kegelapan
tabah bila dihalangan duri onak dan cobaan
teguh bila dicobakan keruh kuasa dan perempuan
sentiasa legar diminda,dikejar dan dipinta dari zaman bermula hingga ke akhirnya
ku mengerti siapa ku tanpamu disisi dan apa guna posesi juga posisi
sementara ini cuma hanya puisi,nukilan tulisan dan bisikan isi hati
mencari keterangan,menjiwai peranan menepati pesanan janji juga saranan
alhamdulillah atas kurniaan rezeki,moga tidak terleka dalam perjalanan ini

Ahli Fiqir:
aku yang memandang di dalam lubuk hati,mencari-cari zat rahsia yang katanya tersembunyi
aku yang melihat alam meliputi wujud menyertai lalu ku pindahkan alam ke dalam mata hati
aku hakiki,aku mengerti segala yang terjadi di langit dan di bumi
gunanya tiada fantasi, pelik dan benar,qada' dan qadar kau berilah ku kekuatan
agar dapat ku hindarkan segala kesesatan
usah kau biar nafsuku terliur dari pandangan majazi ini,
aku yang hodoh lagi hina amat benar merindui
moga cahaya lailatul tak membutakan mataku,semoga segala puji tak ku meninggi diri
moga segala janji dapat juga ku penuhi,moga dapatku hadapi tikaman dari belakang
lidah setajam pisau, ku tidak akan risau dengan cabaran sepanjang perjalanan
ku pasrah ku akur 7,8,6 Alhamdulillah Syukur...

Dian Sastro:
sujudku pun takkan memuaskan inginku
'tuk hanturkan* sembah sedalam kalbu
adapun kusembahkan syukur padamu ya Allah
untuk nama,harta dan keluarga yang mencinta
dan perjalanan yang sejauh ini tertempa
alhamdulillah pilihan dan kesempatan
yang membuat hamba mengerti lebih baik makna diri
semua lebih berarti akan mudah dihayati
Alhamdulillah,Alhamdulillah,Alhamdulillah....

Monday, 17 October 2011

sepupu vs best fren kahwin

Alhmdllh dan selamat dona jadi isteri org.... semoga dona bahagia hingga ke anak cucu...sedih mokdik dona... syg dona..... 

persiapan kahwin di laksanakan oleh aku dan akak aku...semua kiteorg buat..huhuhu kelas anak mak jah hehhehe...aku mak andamnya..kikiki kakak aku plk jong hias2...meme pandai NoorQasehrubika ne..bak ngias.. barang hantaran pihak laki dan perempuan semua kita org buat aku bahagia bagi idea sbb aku x pandai sgt bak kata pandai kecek jah..hahhahaha

tapi x pa r aku jahit manik baju pengantin aku mekeup...kan aku nak jadi mak andam...hehehehhe semua berjalan dengan lancar..huhuhuhu 


inilah hasil kerja tangan aku... bunga tangan pon aku buat tau..2 pasal x comey kikiki





ne plk masa akak nikah dia,,,tegok baju dia kosong je aku yang jahit manik baru la kelas dona.. 2 miss puple kakak aku la 2.... yng baju hijau ma dona..biru 2 kwn baru aku..hehehhe baik orgnya..rajin plk 2...



tegok makandam x sempat nak makeup..huhuhu biasa aku yang beria2 mekeup kali ne..jadi mak andam x sempat we..muka cam apa hahhahaha....

ha ne nampak comey kan??? lelaki aku pakaikan samping je..huuhuu


kisah ne ada smbgnya sbb adalah hahhahah ne dh pagi kena tido esok sek..ops!!kerrja da..huhuhuu 

storynya..suka bena aku sbt story maklum la bnyk sgt story....ehehehhe ada lagi... bengon doh sero...
x da la lepas ne aku dh jadi makandam sape2 rsa berkenan bagi tahu la... 
koyasss......ngah bljr lagi....

klik aje..tapi blog x siap agi hehhehehe....bye....

bila mata x boleh nak pejam

hai...lama bena x update...tiba2 pagi ne rasa gatal tangan,,huhuu baru bgn dari tido... dah x boleh tido..ape kejadah pagi2 buta ne,,huuhuhu bgn mcm ne mesti rasa sedih.. tegok fesbuk pon dah boring  dh.... mcm2 org aku jumpa... tapi x mau pecaya sgt,,,, huhuhu

asyik tegok org je bahagia aku enth bila.... ada la nati kan(ayat nak sedapkan hati) 
ramainya yang mainkan perasaan aku... CINTA ah menyampah rasa,,, 
kenapa aku selalu dapt yang x serius... ???
bila keikhlasan di salah angap gini la jadinya...setia pada yang entah setia ke x...bkn nak ragu tapi nampak di depan mata...buat apa aku nak tunggu lagi...
please la jgn mainkan perasaan org...hati dan perasaan bukan bola blh di sepak..huhuhuhuu

aku akan cuba untuk berdiam diri..biar la..jodoh di tangan tuhan...ada ada la..huhuhu sedih bila hati dh syg kat org tapi org buat main2 ja.... 

datang dan pergi sesuka hati.....

Thursday, 13 October 2011

lagu ku masa kini


Christina Perri – Jar Of Hearts

10MAR
Christina Perri Jar of Hearts
I know I can’t take one more step towards you
Cause all that’s waiting is regret
And don’t you know I’m not your ghost anymore
You lost the love
I loved the most
And I learned to live, half alive
And now you want me one more time And who do you think you are?
Running round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You’re gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don’t come back for me
Who do you think you are?
I hear you’re asking all around
If I am anywhere to be found
But I have grown too strong
To ever fall back in your arms
And I learned to live, half-alive
And now you want me one more time
Who do you think you are?
Running round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You’re gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don’t come back for me
Who do you think you are?
Dear, it took so long just to feel alright
Remember how to put back the light in my eyes
I wish I had missed the first time that we kissed
Cause you broke all your promises
And now you’re back
You don’t get to get me back
Who do you think you are?
Running round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You’re gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don’t come back for me
Don’t come back at all
And who do you think you are?
Running round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You’re gonna catch a cold
From the ice inside your soul
Don’t come back for me
Don’t come back at all
Who do you think you are?
Who do you think you are?
Who do you think you are?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...