Lara bungaelisya

follow me

Thursday, 15 December 2011

Kasih ibu ke syurga....Rindu MEK & AYOH bungaelisya


Cepat sungguh masa berlalu....anak mek ayah dh besar2 semua....mybe masa aku merantau mek x rasa kehilangan sgt...sedar x sedar ema dh lps SPM semua anak mek x tinggal skali semua dgn kehidupan masing2...

tiba2 tersentuh hati aku...entah macamana mek nga ayah rasa...semua anak dia dh x duk skali dh...sdh sgt...aku rasa...nape tiba2 sedih...x tahu mek nga ayah rasa gano...sapa nak jaga mek ayh...anak ada 10 org....

lau la aku ada kija kg, aku nak kija kg jaga mek ayah.... makn minum dia org.... Duit???mek nga ayah x menharp duit sgt.... kite org bagi pom....mek nak anak dia balik..... susah payah mek ayh nak membesarkan anak2...kija kuat..mek org ingt mek ayh susah payh nak besar sorg..sbb kita keluarga susah tapi org bersyurkur mek...... syurkur sgt.......

selamt anak buah aku ada duk nga mek ayoh..nga kak sal duk dekat...hlg sikit bimbang aku...rindu nya mek... aku pom x tahu hala tuju aku lagi..... kija pom aku nak berusaha lagi..sebelum kawin aku nak berjaya dlu...x nak anak2 aku rasa apa yg aku rasa...bkn nak memilih....aku terima sapa saja yg ikhlas nga aku....

mek..ayah...semoga mek ayh kuat.... anak2 mek ayah kija..nak buat gano rezeki kat luar... kak ne,kak sal,kak tie tolong jaga mek ayh...duk dkt doh... :)

dh sbln aku x bagi duit kat mek x ckp bln ne...sedinya... maaf mek ayh....

mek org akan berusaha.... org nak berjaya...slow2 blajr meniaga... doakan org mek... supaya kuat menghadapi dugaan,,, sabr,



Ya allah jauhila aku dari hasat dengki...dan jauhila aku dari org yg iri hati dengan aku....
Dan Beri la kebahgian hidup u kami sekeluarga..... Beri kekuatan kat mek ayh...syg mek ayah sampai nadi terhenti..... LOVE MEK AYAH....

Sunday, 4 December 2011

HAti HaTi Dengan Cinta

Lirik Lagu Kerana Cinta - Mestica feat Inteam

Kerana Cinta
Album : Kerana Cinta
Munsyid : In-Team, Mestica


cinta itu cahaya sanubari
kurniaan Tuhan fitrah insani
dan di mana terciptalah cinta
di situ rindu bermula

cinta itu tak pernah meminta
tetapi memberi sepenuh rela
rasa bahagia biarpun sengsara
berkorban segala-gala

semua kerana cinta
yang pahit manis di rasa
menghibur nestapa
merawat duka
damai di jiwa
terpadamlah api benci permusuhan
terjalinlah kasih sayang begitulah cinta
yang diidamkan tanpa nafsu yang mencemarkan

dan jangan kita pula
kerana bercinta kita pun leka
dan jangan pula kerana bercinta
tergadai semua maruah agama

cinta yang sejati
hanya cintakan illahi
cinta ayah bonda
tulus suci selamanya
cintakan saudara

Friday, 2 December 2011

love sOng

selayaknya engkau tahu
betapa ku mencintaimu
kau tenangkanku dari mimpi burukku
selayaknya kau mengerti
betapa engkau ku kagumi
kau telah tinggal di dalam palung hati
betapa hancur hatiku
melihat engkau bersamanya
namun ku mencoba tuk tegar menghadapinya
jangan kau menangis lagi
tak sanggup aku melihatnya
sekarang kau pilih diriku atau dirinya
reff:
kau tuliskan cerita tentang engkau dan dia
yg membuat hatiku semakin terluka
sudah usai sudah cerita engkau dan aku
ku anggap sebagai bingkisan kalbu
ku tulis cerita tentang aku dan dia
sehingga membuatmu terluka
sudah usai sudah, jangan menangis lagi
kurasa sampailah di sini

Thursday, 17 November 2011

Cinta |Perlukan| Pergorbanan

Jika HaTimu SudAh DiMiliki ,Jangan lah Kau keTepikan diRi inI.....
JiKa Kau Lebih menyaNGi YG lain ,Jangan Lah Lupa Diri ini Sgt SaYANG Dan Cinta PAda Mu...
Jika Kehadiran Ku Dalam HidupMU Hanya Menyusahkan ,Maafkanlah Diri Ini
Hanya Satu Perlu kau tahu....
Perasaan Cinta Dalam Hati ku kepada Mu X akan Berubah Dan ingin Mengingatkan sesuatu....
i loVe Uu..
Saya Cinta Awk Untuk Selamanya....DAN SAYA AKAN SENTIASA MENDOAKAN AGAR HUBUNGAN AWK DENGAN KEKASIH AWK BAHgia Selalu.....

Wednesday, 2 November 2011

Sedih?Terharu...=Blurr


selamat pagi...mcm biasa la pagi aku dikejutkan dengan bunyi rinGGGG!!!!! ah 5 minit lagi lah...emm tido balik....hahhaha aku terjaga sendiri sebelum jam 2 bunyi balik....bgn dengan degar suara Aqil yg tegah poppet popet...baru dapat mulut katakan..huhuhu tiba2 aku cakap dekat akak aku....

Mokdek: cnor teringin nak mek gerok pagi cm g sek dlu...
Cnor: ah bangun lah..
                                                               dia terus tido...emmm

aku bgn buat senaman ehceh nak kurus la konong..tapi bgs u kesihatan kan???hahahha ada peminat...cnor bagn blk dia ckp aku jeles tgk kau senaman..hehehehe kita pon sama2 la buat senaman
baru aku mandi.....glummm..

emm lps mandi aku makeup sikit2..huhuhu
dan terus bersiap g kerja...kebelakangan ne aku asyik pelupa ja..entah ngah ingt kat sapa entah...hahha terlupa helmet plk..patah balik g amik.. emmm nyayok...syg muda2 dah pelupa..hahhaha

turun pada lif..ah mamak ne ada...mamak ne satu flat nga aku...fist aku jumpa dia..aku ckp ensemnya..em biasa la org ensem mana nak tegur aku ne..biar la..aku pon sombong gak... pahtu aku jumpa lagi sbb satu flat mesti selalu jumpa... aku paking motor sebelah dia..hahhaha aku dh malu dh nak g kat motor...tiba dia tegur..
mamak:  Salam...
Aku: diam x ckp apa pon
mamak: oh sombong..
aku: senyum ja..
mamak: awk jgn paking motor sini... basah kena hujan nati pahtu dia tanya kerja kat mana?? mcm2 la...
Aku: senyum ja aku tahu...ckp sorg2 mamak ne..(dlm hati)aku dh nak naik motor dh...
Mamak: bye AWWak bwk motor elok2 sampai msg tau'????
aku : senyum la jgk....
lps pada 2..dia jumpa aku selalu tegur..depan mak cik2 ke pakcik ka dia tegur...bengon betul mamak ne... maklum la satu flat...dia selalu tegur Assalamualaikumm..akak aku yang jwb...dia suka kacau aku time aku nak masuk lif dia nak klur..nati dia tutup lif 2..aku nak ckp bengoOn tegok dia,,,,terus diam hahahha... yang kelakar pagi tadi...aku turun lif dia ada plk..alamak nak lari ikut mana ne...aduh aku jln dh mcm apa dh lau org tegok...aku terpaksa lalu ikut depan dia...dia tegur....
Mamak: salam..slmt pagi....sihat''ada kertas kat motor
Aku...x senyum pon lalu dn terus berlalu...blurr je..
skali aku tegok dlm bakul motor aku ada kertas hahahaha gelak sorng akku...
tapi....kenapa er lelaki...lau x da x da semua..hilang..bila dtg..semua dtg aku keliru..... aku x nak yg lepas terjadi lagi dlm hidup aku....aku akan cuba yang terbaik..Ya Allah Tunjukan la aku jln yang benar,,jgn biar keliru dtg dlm diri dn jiwa ku...aku nak setia pada org yang ikhlas mencintai aku dn menyayangi aku....


Saturday, 29 October 2011

Adakah Aku Cinta???

Aku keliru dengan perasaan aku..kenapa dia mencintai aku..sedangkan aku x tahu apa yang aku rasa...aku x nak mainkan perasaan org..sbb aku tahu sakit,pedih apabila kecewa... tapi kdg2 lau dia x msg aku rindu..lau dia x tanya khbr aku risau...aku keliru dengan hati aku sendri..mungkin sbb aku selalu dikecewakan...aku takut pada insan yang bernama lelaki...

lelaki..lelaki...
yang aku jumpa semua buaya darat...menyampah!! benci...  aku ikhlas nga owg x ikhlas plk...
nak tggu putra katak la yang naik evo...hahhaha swiff ka...
Cinta dan Air Mata biasa la kan dlm percintaan... x pa maybe x da jodoh.... nati ada la kan..cuma aku harap dia org x gangu aku lagi...amin.....

aku akan selalu mendoakan kebahagian korang yg aku syg...dlm setiap doa ku...

Monday, 24 October 2011

ucap la Alhamdulillah

disaat waktu berhenti...kosong
dimensi membutakan mata,memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

Yassin:
ult li albi bissaraha (I'm opening up my heart with honesty)
hayya nab'idil karaha (Let's avoid the hated and hatred)
syakkireena a' kulli ni'ma (Let's remain thankful with what we have)
ba' ideena anil fattana (Let's avoid all lies and sins)

Malique:
merenungi luar jendela,mengagumi kebesaran yang Maha Esa
ku menilai kehidupan dari sudut berbeza
tak memadai hanya kecapi rasa selesa
maukan harta yang mampu beli 1 semesta
berpesta ke pagi botol bergelimpangan
kekasih muda bukan takat berpegang tangan
harta dan jamuan nafsu tidak berkekalan
bila menjelang tua bukan itu jadi bekalan
dan jangan puisi ini disalah tafsir pula
bukan berkhutbah cuma betuli diri jua
ingin hidup sempurna aset nilai berjuta,
saling tukar wanita,senyum dan mati tua
bakat dikurnia jangan disalah guna
jangan kufur nikmat yang diberi percuma
guna kelebihan untuk hikmah bersama
jagalah nama hidup penuh pementasan dan drama
ada berisi ada yang kurus,ada melencong ada yang lurus bukan semuanya tulus
ada sempuna ada kurang upaya ada yang jadi buta hanya bila sudah kaya
sebesar rumah bermula dengan sekecil bata,boleh hilang dalam sekelip mata
ucaplah alhamdulillah bukannya sukar, kerna semua nak kaya atau besar
tetap Allahuakbar!!!

Joe Flizzow:
jadikanlah ku tentera Fisabilillah yang tertera di kalimah harap memanduilah
entah apabila persimpangan tiba,hidup penuh rintangan harus kuhadapinya
harapku tidak terlupa diri bila gembira,dan cuma mula mencari kau disaat hiba
ku cuma manusia penuh dengan kesilapan tapi bisa membezakan cahaya dan kegelapan
tabah bila dihalangan duri onak dan cobaan
teguh bila dicobakan keruh kuasa dan perempuan
sentiasa legar diminda,dikejar dan dipinta dari zaman bermula hingga ke akhirnya
ku mengerti siapa ku tanpamu disisi dan apa guna posesi juga posisi
sementara ini cuma hanya puisi,nukilan tulisan dan bisikan isi hati
mencari keterangan,menjiwai peranan menepati pesanan janji juga saranan
alhamdulillah atas kurniaan rezeki,moga tidak terleka dalam perjalanan ini

Ahli Fiqir:
aku yang memandang di dalam lubuk hati,mencari-cari zat rahsia yang katanya tersembunyi
aku yang melihat alam meliputi wujud menyertai lalu ku pindahkan alam ke dalam mata hati
aku hakiki,aku mengerti segala yang terjadi di langit dan di bumi
gunanya tiada fantasi, pelik dan benar,qada' dan qadar kau berilah ku kekuatan
agar dapat ku hindarkan segala kesesatan
usah kau biar nafsuku terliur dari pandangan majazi ini,
aku yang hodoh lagi hina amat benar merindui
moga cahaya lailatul tak membutakan mataku,semoga segala puji tak ku meninggi diri
moga segala janji dapat juga ku penuhi,moga dapatku hadapi tikaman dari belakang
lidah setajam pisau, ku tidak akan risau dengan cabaran sepanjang perjalanan
ku pasrah ku akur 7,8,6 Alhamdulillah Syukur...

Dian Sastro:
sujudku pun takkan memuaskan inginku
'tuk hanturkan* sembah sedalam kalbu
adapun kusembahkan syukur padamu ya Allah
untuk nama,harta dan keluarga yang mencinta
dan perjalanan yang sejauh ini tertempa
alhamdulillah pilihan dan kesempatan
yang membuat hamba mengerti lebih baik makna diri
semua lebih berarti akan mudah dihayati
Alhamdulillah,Alhamdulillah,Alhamdulillah....

Monday, 17 October 2011

sepupu vs best fren kahwin

Alhmdllh dan selamat dona jadi isteri org.... semoga dona bahagia hingga ke anak cucu...sedih mokdik dona... syg dona..... 

persiapan kahwin di laksanakan oleh aku dan akak aku...semua kiteorg buat..huhuhu kelas anak mak jah hehhehe...aku mak andamnya..kikiki kakak aku plk jong hias2...meme pandai NoorQasehrubika ne..bak ngias.. barang hantaran pihak laki dan perempuan semua kita org buat aku bahagia bagi idea sbb aku x pandai sgt bak kata pandai kecek jah..hahhahaha

tapi x pa r aku jahit manik baju pengantin aku mekeup...kan aku nak jadi mak andam...hehehehhe semua berjalan dengan lancar..huhuhuhu 


inilah hasil kerja tangan aku... bunga tangan pon aku buat tau..2 pasal x comey kikiki





ne plk masa akak nikah dia,,,tegok baju dia kosong je aku yang jahit manik baru la kelas dona.. 2 miss puple kakak aku la 2.... yng baju hijau ma dona..biru 2 kwn baru aku..hehehhe baik orgnya..rajin plk 2...



tegok makandam x sempat nak makeup..huhuhu biasa aku yang beria2 mekeup kali ne..jadi mak andam x sempat we..muka cam apa hahhahaha....

ha ne nampak comey kan??? lelaki aku pakaikan samping je..huuhuu


kisah ne ada smbgnya sbb adalah hahhahah ne dh pagi kena tido esok sek..ops!!kerrja da..huhuhuu 

storynya..suka bena aku sbt story maklum la bnyk sgt story....ehehehhe ada lagi... bengon doh sero...
x da la lepas ne aku dh jadi makandam sape2 rsa berkenan bagi tahu la... 
koyasss......ngah bljr lagi....

klik aje..tapi blog x siap agi hehhehehe....bye....

bila mata x boleh nak pejam

hai...lama bena x update...tiba2 pagi ne rasa gatal tangan,,huhuu baru bgn dari tido... dah x boleh tido..ape kejadah pagi2 buta ne,,huuhuhu bgn mcm ne mesti rasa sedih.. tegok fesbuk pon dah boring  dh.... mcm2 org aku jumpa... tapi x mau pecaya sgt,,,, huhuhu

asyik tegok org je bahagia aku enth bila.... ada la nati kan(ayat nak sedapkan hati) 
ramainya yang mainkan perasaan aku... CINTA ah menyampah rasa,,, 
kenapa aku selalu dapt yang x serius... ???
bila keikhlasan di salah angap gini la jadinya...setia pada yang entah setia ke x...bkn nak ragu tapi nampak di depan mata...buat apa aku nak tunggu lagi...
please la jgn mainkan perasaan org...hati dan perasaan bukan bola blh di sepak..huhuhuhuu

aku akan cuba untuk berdiam diri..biar la..jodoh di tangan tuhan...ada ada la..huhuhu sedih bila hati dh syg kat org tapi org buat main2 ja.... 

datang dan pergi sesuka hati.....

Thursday, 13 October 2011

lagu ku masa kini


Christina Perri – Jar Of Hearts

10MAR
Christina Perri Jar of Hearts
I know I can’t take one more step towards you
Cause all that’s waiting is regret
And don’t you know I’m not your ghost anymore
You lost the love
I loved the most
And I learned to live, half alive
And now you want me one more time And who do you think you are?
Running round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You’re gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don’t come back for me
Who do you think you are?
I hear you’re asking all around
If I am anywhere to be found
But I have grown too strong
To ever fall back in your arms
And I learned to live, half-alive
And now you want me one more time
Who do you think you are?
Running round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You’re gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don’t come back for me
Who do you think you are?
Dear, it took so long just to feel alright
Remember how to put back the light in my eyes
I wish I had missed the first time that we kissed
Cause you broke all your promises
And now you’re back
You don’t get to get me back
Who do you think you are?
Running round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You’re gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don’t come back for me
Don’t come back at all
And who do you think you are?
Running round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You’re gonna catch a cold
From the ice inside your soul
Don’t come back for me
Don’t come back at all
Who do you think you are?
Who do you think you are?
Who do you think you are?

Friday, 19 August 2011

Kerana Cinta

Album : Kerana Cinta
Munsyid : In-Team, Mestica
http://liriknasyid.com

cinta itu cahaya sanubari
kurniaan Tuhan fitrah insani
dan di mana terciptalah cinta
di situ rindu bermula

cinta itu tak pernah meminta
tetapi memberi sepenuh rela
rasa bahagia biarpun sengsara
berkorban segala-gala

semua kerana cinta
yang pahit manis di rasa
menghibur nestapa
merawat duka
damai di jiwa
terpadamlah api benci permusuhan
terjalinlah kasih sayang begitulah cinta
yang diidamkan tanpa nafsu yang mencemarkan

dan jangan kita pula
kerana bercinta kita pun leka
dan jangan pula kerana bercinta
tergadai semua maruah agama

cinta yang sejati
hanya cintakan illahi
cinta ayah bonda
tulus suci selamanya
cintakan saudara

hanya sementara
serta sesama insan
suburkan dengan ketakwaan..

Tuesday, 9 August 2011

100 TIP KE ARAH KESEMPURNAAN HIDUP
Disini disediakan 100 tips berguna untuk menuju kearah kesempurnaan hidup.
1) BERSYUKUR APABILA BOLEH NIKMAT

2) BERSABAR APABILA MENDAPAT KESULITAN

3) TAWAKKAL APABILA MERENCANAKAN SESUATU

4) IKHLAS DALAM SEGALA AMAL PERBUATAN

5) JANGAN MEMBIARKAN HATI LARUT,TENGGELAM DALAM KESEDIHAN

6) JANGAN MENYESAL ATAS SESUATU KEGAGALAN

7) JANGAN PUTUS ASA DALAM MENGHADAPI KESULITAN

8) JANGAN RASA TERGUGAT DENGAN KEKAYAAN DAN KEMEWAHAN ORANG LAIN

9) JANGAN BERHASAD DAN IRI HATI ATAS KEJAYAAN ORANG LAIN

10) JANGAN SOMBONG BANGGA DIRI ANDAI BEROLEH KEJAYAAN

11) JANGAN TAMAK TERHADAP HARTA

12) JANGAN TERLALU MENGEJAR SESUATU KEDUDUKAN

13) JANGAN HANCUR KERANA KEZALIMAN

14) JANGAN GOYAH KERANA FITNAH

15) JANGAN MEMASANG KEINGINAN TERLALU TINGGI MELEBIHI KEMAMPUAN DIRI SENDIRI

16) JANGAN CAMPURKAN HARTA DENGAN HARTA YANG HARAM

17) JANGAN SAKITI IBU BAPA SAMADA SECARA FIZIKAL ATAU MENTAL

18) JANGAN USIR ORANG YANG MEMINTA-MINTA

19) JANGAN SAKITI ANAK YATIM

20) JAUHKAN DIRI DARI DOSA- DOSA BESAR

21) JANGAN MEMBIASAKAN DIRI DENGAN DOSA KECIL

22) JANGAN MUDAH PERCAYA PADA RAMALAN MANUSIA

23) JANGAN TERLAMPAU TAKUT JIKA
HIDUP MISKIN

24) BANYAKkan BERKUNJUNG KE RUMAH IBADAT DAN MAJLIS ILMU

25) SOLAT DENGAN IKHLAS DAN KHUSYUK

26) LAKUKAN SOLAT FARDHU DI AWAL WAKTU & BERJEMAAH

27) BIASAKAN DIRI DENGAN SOLAT MALAM

28) BANYAK ZIKIR & DOA KEPADA ALLAH S.W.T

29) LAKUKAN PUASA WAJIB & SUNAT

30) AMBIL BERAT DAN HORMATI FAKIR MISKIN

31) JANGAN ADA RASA TAKUT KECUALI HANYA PADA ALLAH S.W.T

32) KAWAL KEMARAHAN

33) JIKA CINTAI SESEORANG BERPADA-PADALAH

34) BERSATULAH KERANA ALLAH & BERPISAH JUGA KERANA ALLAH

35) LATIH DIRI UNTUK BANYAK BERFIKIR

36) JIKA BERJANJI PENUHI JANJI,JIKA GAGAL SEGARA MOHON MAAF

37) JANGAN SUKA BERMUSUH DENGAN MANUSIA KECUALI IBLIS

38) HORMATI SEMUA ORANG TIDAK KIRA TUA MUDA MISKIN ATAU KAYA

39) JANGAN TERLALU TAKUT KEPADA MANUSIA

40) JANGAN SOMBONG TAKBUR DAN BESAR KEPALA

41) ADIL DALAM SEGALA URUSAN

42) BIASAKAN DIRI BERISTIGHFAR & BERTAUBAT KEPADA ALLAH

43) BERSIHKAN RUMAH ATAU ELAKKAN PATUNG-PATUNG SEBAGAI PERHIASAN KEDIAMAN

44) HIASI KEDIAMAN DENGAN BACAAN AL-QURAN

45) JALIN SILATURRAHIM DENGAN LEBIH RAMAI ORANG

46) BERPAKAIAN MENUTUP AURAT SESUAI DENGAN PETUNJUK ISLAM

47)BERSEMBANG BERBUAL BERCAKAP SECARA SEDERHANA DAN BERPADA-PADA

48) MENDIRIKAN RUMAH TANGGA JIKA SUDAH TIBA MASA

49) HARGAI MASA & BERDISIPLIN DENGAN WAKTU

50) BIASAKAN HIDUP BERSIH TERTIB & TERATUR

51) JAUHKAN DIRI DARIPADA PENYAKIT BATIN (HATI)

52) LUANGKAN MASA UNTUK BERSANTAI DENGAN KELUARGA

53) MAKANLAH SECUKUPNYA

54) HORMATI GURU & ORANG BIJAK PANDAI

55) SERING BERSELAWAT KE ATAS NABI S.A.W

56) MENGHARGAI & MENCONTOHI SIRAH,KELUARGA & SAHABAT RASULULLAH

57) JANGAN TERLALU BANYAK BERHUTANG

58) ELAKKAN DIRI DARIPADA TERLALU MUDAH BERJANJI DENGAN SESIAPA PUN

59) SELALU MENGINGATKAN DIRI MENGENAI KEMATIAN DAN SEDAR BAHAWA KEHIDUPAN DUNIA ADALAH SEMENTARA

60) JAUHKAN DIRI PERBUATAN TIDAK BERFAEDAH SEPERTI BERSEMBANG KOSONG

61) BERSAHABAT DENGAN ORANG-ORANG YANG SOLEH & BIJAK

62) SERING BANGUN DI PENGHUJUNG MALAM BERDOA & BERISTIGHFAR

63) LAKUKAN IBADAT HAJI & UMRAH APABILA BERKEMAMPUAN

64) MAAFKAN ORANG LAIN YANG BERBUAT SALAH KEPADA ANDA

65) JANGAN BERDENDAM & JANGAN ADA NIAT UNTUK MEMBALAS KEJAHATAN DENGAN KEJAHATAN JUGA

66) JANGAN MEMBENCI SESEORANG HANYA KERANA DIA TIDAK BERSEFAHAMAN & SEPENDIRIAN DENGAN KITA

67) JANGAN BENCI KEPADA ORANG YANG MEMBENCI ANDA

68) BELAJAR UNTUK BERTERUS TERANG DALAM MENENTUKAN SUATU PILIHAN

69) RINGANKAN BEBAN ORANG LAIN & MEMBANTU MEREKA YANG BERADA DALAM KESULITAN

70) JANGAN MELUKAI HATI ORANG LAIN SAMADA SECARA FIZIKAL @ MENTAL

71) JANGAN BIASAKAN DIRI BECAKAP BOHONG

72) BERLAKU ADIL WALAUPUN KITA SENDIRI MUNGKIN AKAN RUGI

73) JAGALAH AMANAH DENGAN PENUH TANGGUNGJAWAB

74) LAKSANAKAN SEGALA TUGAS DENGAN PENUH KEIKHLASAN & KESUNGGUHAN

75) HORMATI ORANG LAIN YANG LEBIH TUA

76) JANGAN MEMBUKA AIB ORANG LAIN

77) LIHAT ORANG YANG LEBIH MISKIN MAKA BERSYUKURLAH (KERANA KITA LEBIH BERUNTUNG DARIPADA DIA) LIHAT PULA ORANG YANG LEBIH BERJAYA MAKA CONTOHILAH DIA

78) AMBIL PENGAJARAN DARIPADA PENGALAMAN ORANG ARIF & BIJAKSANA

79) SEDIAKAN WAKTU & RUANG UNTUK MERENUNG APA-APA YANG SUDAH DI LAKUKAN (MUHASABAH DIRI)

80) JANGAN SEDIH KERANA DIRI ANDA MISKIN & JANGAN SOMBONG KERANA KAYA

81) JADILAH MANUSIA YANG SELALU BERMAFAAT KEPADA AGAMA BANGSA DAN NEGARA

82) KENALI KEKURANGAN DIRI DAN KENALI PULA KELEBIHAN ORANG LAIN

83) JANGAN MEMBUAT ORANG LAIN MENDERITA DAN SENGSARA

84) BERCAKAP HAL YANG BAIK-BAIK SAHAJA JIKA TIDAK..DIAM

85) HARGAI KEJAYAAN DAN PEMBERIAN ORANG

86) JANGAN HABISKAN WAKTU UNTUK SEKADAR BERHIBURAN DAN BERSENANG LENANG

87) AKRABKAN DIRI DENGAN SEMUA ORANG WALAUPUN ORANG YANG TIDAK MENYENANGKAN

88) PILIH WAKTU SESUAI UNTUK BERSUKAN YANG SESUAI DENGAN NORMA AGAMA DAN KEMAMPUAN DIRI

89) JANGAN MEMBUAT SESUATU YANG BOLEH MENGGANGU DAN MENJEJASKAN KESIHATAN JASMANI ATAU FIKIRAN

90) IKUTILAH NASIHAT ORANG-ORANG YANG ARIF DAN BIJAKSANA

91) PANDAI-PANDAILAH UNTUK MELUPAKAN KESALAHAN ORANG DAN PANDAI-PANDAILAH UNTUK MELUPAKAN JASA KITA

92) JANGAN MEMBUAT SESUATU YANG BOLEH MENYEBABKAN ORANG LAIN TERGANGGU DAN JANGAN BERKATA SESUATU YANG BOLEH MENYEBABKAN ORANG LAIN RASA TERHINA

93) JANGAN CEPAT PERCAYA KEPADA CERITA TAK BAIK YANG MENGENAI KAWAN-KAWAN ANDA SEBELUM ANDA PASTIKAN SENDIRI KESAHIHANNYA

94) JANGAN BERTANGGUH UNTUK MELAKSANAKAN TUGAS DAN KEWAJIPAN

95) SAMBUTLAH HULURAN TANGAN ORANG LAIN (PASTIKAN AURAT) DENGAN PENUH KEAKRABAN DAN KERAMAHAN TETAPI TANPA BERLEBIHAN

96) JANGAN MEMAKSA DIRI UNTUK MELAKUKAN SESUATU YANG DI LUAR KEMAMPUAN DIRI

97) WASPADA AKAN SETIAP UJIAN CABARAN GODAAN DAN TENTANGAN.JANGAN LARI DARI KENYATAAN KEHIDUPAN

98) YAKINLAH BAHAWA SETIAP KEBAJIKAN AKAN MELAHIRKAN KEBAIKAN.SETIAP KEJAHATAN PULA AKAN MELAHIRKAN KEROSAKKAN

99) JANGAN BINA KEJAYAAN ATAS PENDERITAAN ORANG LAIN DAN JANGAN BINA KEKAYAAN ATAS MEMISKINKAN ORANG LAIN

100) YAKIN AKAN BANTUAN ALLAH DAN YAKIN DIA HANYA DIA TEMPAT
MENGADU TERBAIK

Wednesday, 3 August 2011

DOA UNTUK KEKASIH

Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan 
Dia milikku, tercipta untuk diriku 
Satukanlah hatinya dengan hatiku 
Titipkanlah kebahagiaan 

Ya Allah, ku mohon 
Apa yang telah Kau takdirkan 
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku 
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku 
Pelihara daku dari kemurkaanMu 

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah 
Beri kekuatan jua harapan 
Membina diri yang lesu tak bermaya 
Semaikan setulus kasih di jiwa 

Ku pasrah kepadaMu 
Kurniakanlah aku 
Pasangan yang beriman 
Bisa menemani aku 
Supaya ku dan dia 
Dapat melayar bahtera 
Ke muara cinta yang Engkau redhai 

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih 
Engkau sahaja pemeliharaku 
Dengarkan rintihan hambaMu ini 
Jangan Engkau biarkan ku sendiri 

Agarku bisa bahagia 
Walau tanpa bersamanya 
Gantikanlah yang hilang 
Tumbuhkan yang telah patah 
Ku inginkan bahagia 
Di dunia dan akhirat 
PadaMu Tuhan ku mohon segala 

Tuesday, 2 August 2011

MUSIBAH ialah bencana, kecelakaan atau malapetaka. Dalam erti kata lain, musibah dikaitkan dengan sesuatu yang tidak baik dan mendatangkan penderitaan kepada seseorang. Meskipun begitu, Allah menjadikan musibah sebagai ujian ke atas hamba-Nya.
Firman Allah yang bermaksud:
“Dan sesungguhnya akan Kami berikan ujian kepadamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang yang sabar.” (Surah al-Baqarah, ayat 155)
Kemudian Allah jelaskan mengenai orang yang sabar dalam firman-Nya yang bermaksud:
“(Iaitu) mereka yang apabila ditimpa musibah lalu berkata sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada-Nya (Allah) jugalah (tempat) kami kembali.” (Surah al-Baqarah, ayat 156)

aku milik tuhan ku

Azamku tak mungkin kau jadikan kelabu Tepis-tepis kata yg sinis Yang panas ku jadikan membeku Bahagia aku kemudi selalu Biar ku menuju jalan tak berbiku Biarkan cemburu berkubur Asalkan tak cemari hidupku Biarkan ku senyum selalu Tandanya ku tiada seteru Jangan kau terpenjuru Jangan kau bercelaru Diriku bukan milikmu*
"Ya Allah... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami mengikuti yang benar itu. Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar dan permudahkan kami meninggalkannya."
While frivolous, empty stories can be woven into a spin of amusing literature, "ajal" is too near to prodigalize on the mundanes. Therefore, I am. I read. I observe, I learn, I write, I love & I hurt sometimes. Recently I plan to smile more often. Say "Subhanallahil-A'zim wabihamdihi" :)

Thursday, 21 July 2011

Lirik Jaclyn, Ning Baizura & Shila - Seribu Sesalan
[Shila]
Ku susuri malam ini
Yang tidak berbintang
Sunyi sepi
Juga rembulan
Dah menghilang
Dalam kelam ku sendiri

[Ning]
Ku mencari hembus bayu
Yang selalu berbisik madah rindu
Kini membisu dalam sayu
Tidak ku temu suaramu
[Jaclyn]

Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu

[Ning]
Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini diiringi
[Shila]

Kisah janji dimungkiri lagi
Kekasihku di jalanan yang berliku
[Ning]
Di saat ku perlukanmu
[Jac]

Tertutup jua segalanya terhadapmu
[Ning]
Di sini ku tersedu-sedu[Shila]
Setelah cinta pergi
[Jac]
Ku mengusung duka ini diiringi
[Ning]
Diiringi[Shila]
Kisah janji
[Jac]
Dimungkiri
[Ning]
Dimungkiri[Jac]
Sia-sia ku
[Ning]
Mencintaimu[Shila]
Setia padamu
[Jac]
Percayakanmu
[Jac, Shila & Ning]
Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu

[Jac]
Sia-sia ku
[Ning]
Mencintaimu
[Shila]
Setia padamu
[Jac]
Percayakanmu
[Jac, Shila & Ning]
Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu

Beribu sesalanku...


Sunday, 10 July 2011

Boringg ler....

bila bedmood mula terasa....
eee ada je yang buat aku rasa nak marah.... saje  je kan nak cari pasal nga aku... aku geram betul nga seseorg ne bajet baik.. nape er dia x rasa apa dia buat..dia buat mcm aku yang bersalah plk salah sendiri x nampak... apa lah nasib aku ne...msg dia buat aku rasa nak muntah..aku tahu x baik tapi aku ne jahat kan..so rasa meluat la... lau kau nak  tahu hati aku ne keras mcm batu ayat2 cinta mcm 2 aku x cair,,,lain la kau baik....  

nape ye kau x henti2 kacau aku..ada apa nga aku??? kau x rasa bersalah ke???kali ne kau nak ugut apa plk?? kau x ingat apa kau cakap ha??? kau kenal ke cinta??? kau x ingat apa kau cakap pada aku?dlu yela aku takut nga ugutan kau tapi kini aku berserh pada Allah biar la apa nak jadi buat apa aku takut nga kau..lau kau kata nak bunuh lau Allah x amik nyawa x mati gak....aku lau kira blh buat report polis sbb kau ugut aku mcm2.. masa aku bersama kau pon menakutkan...free je aku dapat pen___R..benci..kau x rasa x bersalah malah blh gelak..aku benci KAMU....


ne lah msg si dia bajet aku rasa bersalah..

percintaan kte blh dikatakan mcm lagu SALING MERINDU(aku x rindu pon)
bnyak sgt mase bersama sampai awk kata AKULAH KEKASIHMU(huhu aku x pernah kata pon) n saya plk cam pemaisuri.oleh kerana kita SEJIWA aku pon BERJANJI PADAMU
masa 2 sweet sgt(ee meluat nak tulis)huhuhu BILA HATI DAH SYG kte share masalah .BILA CINTA DIDUSTA(aku x pernah dusta kamu kau 2 yang x meghargai) mls la nak taip meluat rasa... jagan rasa mulia..  

hanya Tuhan saje yang tahu apa yang aku rasa... nak angap aku jahat po aku x kisah...yang peting aku masih ada keluarga dan kwn2 untuk menyayangi aku...

Saturday, 18 June 2011

i| love |u |Pulau...

pulau perhentian

chumel x pulau..huhuhu syng pulau...


melayan perasaan...kira jiwa krt la ne...




aku suka...aku suka... impian aku tercapai....

mek koya....

ne sungai dkt umh aku...comell sini la slh satu sumber rezeki aku dlu..


Monday, 13 June 2011

just|for|you

engkau yang aku sayangi biarkan diriku ini 
lautan maduku beri engkau hancuri 
kusedari hina diri ini kosong tiada bererti... 
biarlah diri ku pergi ubati luka ku sendiri....

ku cuba gagahi bangun sendiri
biarpun sayapku telah tiada lagi 
namunku tak terdaya lagi menghadapi..
di dalam kegelapan bimbang tersungkut lagi...

Oh Tuhan teguhkan keimanan untuk ku
tempuhi suratan kehidupan 
walaupun di hati rasa terkilan 
tapi apakan daya semua takdir TUHAN 

cinta mu sesegar embun nan pagi
semakin resah menanti terbit mentari
hangatnya yang penuh kepalsuan....

Saturday, 11 June 2011

aishiteru..sweet|song


Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu
Sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang kuberpikir cari penggantimu
Saat kau jauh disana
[*]
Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku
[**]

Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru
Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan
Saat kau jauh disana rasa cemburu
Merasuk kedalam pikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan
Back to [*][**]
Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah
O…wu..wo..o..
Lupakan segala obsesi dan ambisimu
Akhiri semuanya cukup sampai disini
Dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
Kumohon kau kembali
Kimita tuokukitemo
Kiminoi shuaguaratala
Shiniteruyo shiniteruyo
Back to [*][**]
Wo wo wo..
Wo wo wo..a a ai ais
hiter

Ajim....

Tuesday, 7 June 2011

wish| besday...06 june 2011,07-06-2010

salam semua lama x update blog ne..rindu plk rasa nya..huhuuhu x sempt nak share cite..x tahu nak cakap apa sbb aku ne jiwang sangat lau cite mesti nak sedih2, tapi aku mmg sedih kot...apa2 aje la ada ku kesah??!!!

happy besday too....uuuuu... happy too 

uu..happy too uuu.. 

semalam 07-06-2011 besday si dia..aku dah siap2 tulis msg nak hantar,,,siap nga video lagi aku cari.... aku baru 58 hari kenal dia..gaya mcm bercinta tapi aku x sure la..x nak taruh harapan lagi takut di kecewakan..tapi aku dh mula menyayangi dia bila perasaan itu ada aku rasa nak jauh dari semua 2.. sengal x di hari lahir dia aku nak senyap..

aku sebenarnya...sedih aku takut di kecewakan...aku x nak syg kat org lebih2..nati aku yang terluka...

si dia selalu bz nga kija..aku faham..lau time dia ckp ada kija aku x kacau dia..tggu je lau dia msg..huhuhu tapi dlm bz pun dia tetap msg bgthu...sweet..tp mulut blh tahan gak kadang2 dia wish kat fb membuat aku terasa..tapi aku fikir sapa aku nak terasa..apa2 pon knl nga dia best..dia romantik..hehehe..

emm ada tapi.. aku x pandai romantik2 ne..aku cuba buat dia happy di hari lahir dia..aku cuba buat dia senyum,aku jenis begon sikit hahaha...

persiapan....

aku hari sabtu lagi balut hadiah nak pos kan..untuk si dia..harap2 dia suka...hadiah x seberape pon tapi aku ikhlas bagi dia,tpi x tahu la reaksi dia camana.. aku x bgitahu pon yang aku pos hadiah kat dia....

aku pos awl bajet 07-06 sampai..huhuhu tapi x sampai2 pon lagi..jauh sangat kot..

kol 12 07-06-2011 

mlm besday dia aku cari gmbr yang cute untuk bt dia happy..aku msg lagi,wish lagi..video cartoon lagi.. Alhmdllah dia suka.. tapi yang hadiah aku pos x tahu cmna..huhuhu harap2 dia suka..

saat terasa terasing dengan cinta...

selepas aku wish aku plk rasa sedih..aku rasa mcm lbh2 plk syg kat dia..nape perasaan 2 ada ha?? aku update kt fb dia marah dia tanya aku ada masalah apa?ada terasa nga dia ka..aku x boleh jawab.. sebb aku keliru nga diri sendiri

macamana nak tahu dia ikhlas nga kite?????
aku bkn apa aku takut dia mainkan perasaan aku... dh cukup aku terluka...
sedih sgt time ne ingat semua kisah yang menyakitkan..

aku x dapt tido aku mandi amik air smbyg,, solat dan baca yassin..

aku on je fb..si dia ngah kija dia bagi tahu tido la...esok kija..awk sy tahu awk x suka sy tido lewat..tapi sy x boleh tido.. awk nak tahu masalah sy apa??sy sedih sbb sy takut awk sama mcm yang lain..sy tahu awk bkn cm 2..tapi blh kah awk terima sy?keluarga sy?? ikhlas ke awk suka kan sy???

sedar diri...
awk sy sedar sape sy,,x layak untuk di cintai?sy mencari cinta yang terima diri sy seadanya..saya tahu suatu hari awk akan tinggalkan sy..2 saya nak jauh dari awk..tapi sy x tahu perasaan sy ne..

Dalam doaku..
Ya Allah andai dia bukan milik ku jauhilah dia dri hidup ku..
berikankah dia kebahagia hidup..
selamatkan la dia diri segala bencana..
beri lah kekuatan untuk aku menghadapi dugaan ini...
Allah duga kita supaya kita sabar...sabar...  Dengan ujian yang Allah berikan dapat mendekatkan diri kita denganNya...







LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...