Lara bungaelisya

follow me

Monday, 5 October 2015

Andainya aku pergi dulu sebelummu
Janganlah kau bersedih hati
Andainya aku tiada lagi di sisimu
Janganlah kau memencil diri
Bayangkanlah masa-masa bahagia
Semasa engkau dan aku
Bermesra di langit biru
Di waktu kasih berpadu

Andainya engkau pergi dulu sebelumku
Mestikah aku hidup melara
Andainya engkau tiada lagi di sisiku
Mestikah aku kecewa

Ku percaya kau selalu di sisiku
Walaupun jasadmu tiada
Walau di mana kau berada
Kasihku takkan berubah

Di pohon cemara ku ukirkan kata cinta
Bulan tersenyum dan bersinar
Berguguran daun jatuh lembut ke rambutmu
Meraikan suasana indah
Di sini ku berjanji disaksi rembulan
Andainya ku pergi dulu
Jikalau ku pergi dulu
Ku nantimu di pintu syurga



Ya Allah andai ajal samapai dlu sebelum jodoh aku kena redho..kerana mati tue pasti... wlpn sekian lama aku menanti jodoh ku...skrg ada 6bln untuk buat persiapan...

pagi yang tak terduga.... aku dah batuk selama 2 minggu batuk kering... aku sudah menerima rawatan di klinik tapi cam biasa la bagi ubt cek kahak....tapi pagi ne kahak aku berdarah aku takut..sunggh takut tapi aku akan redho sekiranya apa terjadi kepada aku

kuasa Allah tak siapa boleh halang,,,takdir yng tertulis untuk aku..aku kena tempuh tapi aku kena usaha selagi aku mampu...

Ya allah hnya padaMu ku berserah seglnya... mati la aku dlm keadaan beriman ampunilah segala dosa ku ya Allah.. Ya Allah engkau maha seglnya...

dunia semtara... kita kena sdr dunia ini hnya dugaan dan cobaan aku kena kuat untuk menghadapi semua ne... rehat nanti aku nak g klinik harap aku baik2 saja...sunggh aku berdebar..

adik aku plk mimpi aku mati dan aku juga selalu mimpi mati... mimpi arwah ayah... dan aku selalu mimpi jatuh tempat tinggi... 


aku rasa penat...lelah... sakit dada... ya Allah aku terima dugaan mu ya Allah... apa2 keputusan aku redho.... insyAllah...


mati itu pasti.......

Thursday, 11 June 2015

KAWEN LEWAT

Assalamualaikum...

ada lagi ker? org sudi baca blog kita yang berkurung lama nya menyenderi ne....hihihi xdea pom tak pe just lama tak karang ne... skrg umur kita dah 26 cepat sunggh masa berlalu macam-macam dah lalui... 

kawen ??? jodoh mana kamu aku tunggu ne..datang la nanti erk? semua org tanya bila nak.kawen.bila nak kawen.ada yang cakp umur 30 baru nak kawen nati hodoh masa kawen huhu.. cek ta cantik jah umur 40hehe .aku rimas n sedih...aku nak kawen la bukan tak nak habis xdea jodoh lagi..memang la  ada pakwe tapi ..tak kan aku perempuan nak g melamar lekaki..aku sedang diuji..aku terima andai Allah tak bagi jodoh lagi... tapi yg rimas skrg mulut orang..

emm... memg ada pihak laki masuk merisik tapi sampai arini xdea tanya apa lagi... dia kata tengh usaha so aku sabr.. aku tak akan paksa pasal jodoh ni sbb aku tahu bukan di tangan aku tapi ditangan Allah... teringt saat bln puasa tahun 2014 aku baru lepas solat asar tel berbunyi..hati berdebar2 rupanya bapa bf aku call cakp nak dtg rumah masa tue dengan sdri air mata aku minitis bahagia... selepas pada tu..diorg janji nak dtg tapi tak dtg...rasa dia nak aku ke tak erk??? skrg aku buat derr je..ada jodoh adalah... tapi dia selalu bagi tahu tgh cari duit..aku rasa lau org lain tak dh... huhuhu

benda yang sedih.... fist aku dgr adik dia nak bertung okey fine mungkin jodoh dia  dah sampai...tak baik kan jeles seikhls hati aku redho.... tak rasa apa pom masa tue... siap buat pelamin untuk dia org..tapi tak suka nga seorg rasa mcm dia tak suka aku jea..mcm nak bagi aku jeles jea huhu...( jgn fikir bnda bukn2 berdosa mek sha..).tapi si bf aku plk cakap sedih merisik aku bertung adik dia...la plk... huhuhu tiba2 aku plk sedih... tapi aku cepat2 fikir jodoh aku bukan skrg lagipon dia bertung jea kot..lau kawen pom biar la jodoh dia... lps tue ada lagi menabh kesedihan aku.... abh dia plk bagi tahu nati nak masuk meming aku sbb iya la tnya si abg adik dapt dlu... okey...sedih wehhh  :( aku tak nak jadi jaht iri hati tapi mereka buat aku sedih aku memg dah manja weee.....tapi ikhlas aku cakap aku redho...sbb Allah dah tentukan... wlpn adik aku bgthu gila kuat kau..aku yg kuat rasa nak nagis...tak pe aku maseh ada insan yg ku syg...


masa berlalu dan terus berlalu dan terus berlalu..hnya Allah yang tahu namun aku percaya pada takdir Allah S.W.T... skrg mek plk..duk tanya surh aku kawen... dia cakap kawen2 la tua dah lau dia nak masuk la meminang lau tak nak cakp..takut bnda tak baik terjadi... aku pom tak faham tentang cinta apa yang aku cari...dia berkerja kuat tapi tak mampu untuk kawen... hnya Allah yang tahu apa yang aku rasa...

Wednesday, 12 November 2014

MAKEUP | BUNGAELISYA |TOUCH 


sKRG saya menceburi bidang makeuppp..bukan senag nak sampai tahap ne tau..belajr belajar sampai skrg masih belajar lagi dan 4 tahun sy makeup ore antara bahan sy guna..saya tak de nya nak kedekut ilmu skrg siapa cepat dia dapt..hehehe ok..jomm

bahan-bahan untuk makeup bungaelisya touch

1. SPRAY MAC RM 95.00

 

tujuan untuk kelitan segar...



2.STROBE BY MAC RM 130.00


 

yang ne memg best bagi yang nak napak glowing pakai la comfm puas hati....sy pom nak g topup dh habis dh hihi...



3. FUNDATION REVELONE (TEGAH KUMPUL DUIT BELI NARS)



 

yang ne lebih kurang caam mac jgk okey...


4.fundation mico
 

dan bedak... okey nextt sy bagitahu cara pakai lau tak bz sbb sy sibuk menjinak2 buat pelamin plk doa kan saya iya kwn... nati add kt fb simfoni bungaelisya
 

Wednesday, 29 October 2014

semakin| ingin| berubah| semakin| kuat| di |uji

Lama menyepi kini datang lagi blog ne la isi hati ku berbicara orang tak akn pernah memahami kita kalu kita tak nak faham diri kta sendiri..semakin aku ingin berubah kearah kebaikan semakin kuat Allah menguji..ujian tentang perhubungan bukan cinta tapi kekeluargaan ya Allah..lembut hati ku mudah tersentuh..pecaya la semua aku menyanyangi semua aku cuba untuk megalh tapi mulutku tetap lazer bila berbicara...

sejak kehilangan seorg ayah rumah ku menjadi sunyi...sepi adanya aku di sini untuk ibuku... biar la aku menjaga nya selagi aku belum berkawin..aku harap aku dapat suami yg boleh terima ibu ku juga siapa la aku untuk melawan takdir... ibu semakin tua semaking bicara nya membuat hati muda melawan,,, aku tetap syg mek wlpn mek selalu membebel semga aku sabr  x melawan dn megikut kerenah nya kadang apa yg di bicara salah aku x pandai untuk  perbetulkan..kuat kan hati ku agar berjasa pada ibu ku...x lawan cakap ibu ku sesungguh nya aku terlalu menyanginya...akan ku sabr menghadapi semua ne.... lau dikira jasanya terhadap ku tidak terhitung dan memang tak dapt aku nak balas jasanya...love u mek....


Ayah tenang la ayah disana..orang disini akan selalu mendokn ayah..smga ayah di tempatkn di kalangan org yang beriman akan ore jaga mek..insyAllah ayah..ayah hnya kenangan ayah terpahat di hati sampai  ore sapa sana mcm ayh jgk... kenangan yag tak dapt ore lupa ayh yg sangt baik..spoting... lau ore x leh buat gapo2 ayah la yg tolong... ayah kija kuat sampai saat akhir ayah,,,,al fatihah.

n u my ....u cari la pengalaman seluasnya semoga kamu tak jadi seperti aku... org semua tak tahu apa yg aku lalui sebelum ne aku rsa pengalaman aku sgt la pahit tapi aku kuat kerana doa..aku seorg yng lembut tapi aku tak boleh org cakap kasar dengan aku..kamu belajar la menghormati org baru blh hidup bahagia..aku teringin nak jadi k... yang baik..yg boleh nasihat dekat a... tapi apa aku dapt??? kau pernh tak hargai aku... apa aku buat ne semua tak nampak..keras hati mu keras2 sekerasnya..aku tahu aku bukan la insan yang boleh kau luah kan..aku bukan tempat untuk engkau mengadu sebb pendritan yang aku lalui aku tak pernh cerita pada sesiapa hnya aku yang tahu...bljr la hormati org yg lebih tua... cuba la jagan keras kepala sgt... aku sentiasa mendokan kau bhgia,,,di lindungi... suatu hari kau akan mengerti aku percaya..hormat la org lebih tua cuba la mendegr nasihat org etk... huhu... aku maafkan kau,,,wlpn hati ku sedih


dan u saya cuba jadi terbaik dan mendokn kan kamu...jngan cakap lau tk tahu...ingt seng ka nak lawan perasaan ne sy cuba yg terbaik..jagn fikir bukan2 tentang saya..sbb saya percaya pada takdir sekuat mana pom Allah dan tentukan segalnya tak perlu cakap gitu...semua sudah tertulis jagan alasan org menghalng setiap Allah uji ada hikmah dia percaya la sy sellau mendokn kamu sekalian semoga bhgia berhenti la berbicara psal sy... please...
 hari ne 30-10-2014 sgt sedih tapi aku percaya pada perjalanan hidup ku aku terima seadnya...

Tuesday, 24 June 2014

Assalamuailaikummm....

wahh..selamat dapat buka  lagi blog ne..rasa dh lama gila tak aktif..now mek bunga akan aktif balk..dulu story sedih skrg insyAllah lebih matang.

2014 :.bnyk peristiwa yg berlaku tahun ne sampai rasa xkuat...
but be strong mek bunga..:)

Kasih Ayah hingga ke Syurga
11.06.2014 tarikh paling sedih buat keluarga ku kerna kehilngan seorg ayah...sesunggh kuat dugaan yang terpaksa aku tempuh..rasa cam tak boleh terima kenyataan ini..namun apa daya Allah lebih syg kan ayh...

imbas kembali...
6-6-2014(jumaat) aku ke kota bharu..setibanya aku pulang dari kb.. kakak ku memberitahu ayah dibawa ke hospital.. kecemasan pasir puteh sebb batuk tak berhnti sampai berdarah,dan kencing bedarah..aku terus ke hospital dengan laju..mlm2 aku hampir excident kerana jalan tak rata...hati ku menagis doa ku agar ayh selamt...
setibanya aku di hospital doktor megesahkan ayah deman dan dapt balik rumah kami harian sakit seteruk itu suruh balk...huhuhu

sabtu ayah sihat  sikit sebab abg aku nak balik..kakak aku yg sulong baru balik ke johor dalam tak sihat masih menanyakan kakak ku sampai ke belum kasih ayh sentiasa risau anak dia..biasa kalau abg aku blk dia lalu makan tapi sama ja xlalu jgk...wlpn kami buat bubur dia mkn sikit ja...

ahad Ayah lelah memg tak tido mlm hari2 mkn pom jarg2 sgt...masa aku blk kerja baru dia nak mkn lau tak pom pagi dia mkn..ari ahd seingt aku.. dia nak minum air kopi..kat umah tak ada kopi.. aku pergi beli nasi pagi dan beli air kopi sblm g kerja..tue la hari terakhir aku mkn nga ayah...:(

isnin- rumah aku ada buat cukur jambul anak buah, ayh memg terbaring ja aritu..aku kerja sbb dh bnyk sgt cuti terpaksa kerja..tapi time luch aku blk mkn,,tgk ayh bangun MANDI..dan pakai baju sndri wlpn dia nakpk nak jatuh...huhuhu tapi dia masih kuat untuk buat sndri... org dah ramai kat umh untuk selawat..aku pom pergi kerja balk...
kol 6 balk dari kerja aku terima berita ayah pergi hospital kubang kerian dan kita org kemas brg majlis dlu sblm g sana...dalam masa yg sama aku duk kemas2 brg2 yg buat majlis tadi tiba bapak saudara aku dtg dn bgthu mak saudara aku meniggal... ya Allah terkejut akak ayah dah tak dea... aku siap2 g umh maksedara dlu... sebb mak sedara aku tak dea anak hnya ada anak angkat..aku tolong la mandi kabas asa nama dia mandi sblm mandikn utuk dikafan kan..tue...

selepas siap semua kita org pom bersiap untuk ke hospital plk... megmbl masa 1jam perjalan ke sana.. sesampainya disana aku tgk ayh dlm kecemasan muka ayh dah kuning aku terkejut sgt2..doktor sah2 kan hati dia tahp kronik dia ckp knapa baru bawa..kami selalu ke hospital pasir puteh tapi dia ckp xda apa..lama gila ayh dlm kecemasan..doktor cakp xdea wat icu untuk tempatkan ayh...ayh kena guna oksigen dh... aku pegan ja tngan ayh..lps tue kita org tak boleh masuk aku tggu ja kat luar tpi napk ayh sbb cermin kaca..ayh tgk ja kita org...punya la bengon dia org nk hntar ayh kat hospital kota bhru plk... dia nak amk risiko..aku tggu sampai kol5 pagi..tido tak yah cakp memg tak tido nga sakit pert aku tahan..ja sbb ayh lagi skit di bdingkn dengan aku..
kol 5lbh ayh pindah hospital ayh siap ckp knapa tak balk..aku follow ambln ke hospital kb...smpai kb doktor sana plk ckp knapa hntar sini..gila betul dia org nie..dia siap ckp dia tak kes macam ne..sdgkn ayh selalu bt rawatan kt HUSM memg sblm ne ada sakit jantung.. .



selasa : kol 6pagi aku balk umh degn abg dan abg ipar adik aku still kt hospital.. blk mandi.. dan pergi umh maksedara lps tue blk mandi terus ke hospita..adik aku la yg setia nga ayh tapi wad icu xblh org jaga kami tgu sampai waktu melawat..kita org kat sana smpai ptg doktor surh pggl adik beradik semua kami dh terkejut dia bagitahu ayh dh tenat lau nak buh tiub mugkin tgh bt ayah xdea terus... sbb jatung dh lemah hati dah bengkak kuman dan merebak dalam darah... mmg dh teruk aku masih tak pecaya aku tgk ayh okey comey lelah ja..yaAllah x putus kami berdoa...  kami dh surh adik beradik semua blk.. mlm tue ayh dan ckp macm2 pgl ank2 dia..abg dia adik dia alhmdllh ramai yg dtg..kami buat keputusan x melakukan apa2 sebb risiko tggi... ayh mitak air doktor xbagi mulut dia dh kering sbb oksigen..ayh xblh minum air sbb jatung dia dah penuh air jadi lemah teramt sgt... doktor dh surh ayah megucap surh kami
mitak maaf aku tak sgp.sbb aku pecaya ayh bisa bertahan.. ayh masih boleh mengucap penuh dia sebut cuma dia mitak balk yg tue sedih kami tak boleh lakukan sbb dia bernafas dengan oksigen sedih gila..air mata tak boleh ku tahan lagi... sampai mlm dia cakp g kita g...esok dia nak g dh... balk buat apa duk umh org dia ajak balk...sdhh ayh nak buang semua wayar yg ada di tangan... namun tak terdaya kami..smpai mlm doktor surh keluar berat hati nak keluar tapi aku tgk abg aku ada kt luar aku pergi tido skjp..cari mek nga adik aku kat ruang reht....

rabu..: kol 6 pagi aku pergi tegok ayh ayh dh gelisah ajak balk..balk dia marah dia ckp kenapa kita org tak degar ckp dia dia nak balk... buang semua ne...ya Allah xsggp anak buah dh baca yassin adik aku bisik di telinga Allah..Allah..smpai kol 7 doktor halau kami semua keluar kol 1 plk dtg tgk..syu dh masa tue aku ckp kat ayh,,,ayh ore syg ayoh..maaf ko ore..ayh ckp kenapa nak g mana?nak g dh ka?dop ayh oyt buang..buang...ayh xleh buang ayoh lau buang ayh xleh nafas..abg adik semua pujuk ayh surh sbr..aku siap janji nati balk ore janji ore buka semua ne..kami terpaksa keluar ..kami tak mandi pom pening sb xtido... tel plk mati ..masa tue kami kena klur pakar sndri halau..tggu kol ..adik nga mek dlu g,,,dia org dh nagis ayh dh lemah sgt..ramai sedara dtg...adik aku bergilir bisik di telinga... semua adik beradik ada kecuali 2 org abg..dia org tak smpat lbh kurg 1.45 ayh buka mata phtu dd tak de...adik aku masik bisik Allah ..allah...doktor panggl abg dh dia ckp dh tak dea ya Allah luluh hati ku ya Allah xterdaya adik aku pengsan aku tak kuat... sgt...pergi la insan yg bergelar ayh...tggu bt blk jenazah kerumh..dengan perlahan van jenazah bawak ayh... sesampainya di rumah hati aku meraung aku tgk org dah penuh rumah aku tak sggp...dn aku tak sggp nak cerita lagi sedih hnya Allah yg tahu ...aku redho tapi susah untuk aku terima kenytaan..sbb ayh terlalu baik..baikk sgt..menjaga kami..mendidik kami..10org anak bahu itu la yg kija kuat..ayh yg rajin kerja... baik nga org..smga Allah temptkan ayah dikalangan org beriman kami rindu ayh...ore sayang ko ayohhh..ayooohhh....al -fatihah.

Tuesday, 7 May 2013

TENTANG | RASA

ASSALAMUALAIKUM PERMULA BICARA......

CERITA CACAR MERBAU...MEK CHA

LAMA RASANYA AKU TAK MELUAHKAN RASA... MCM2 AKU LALUI..
AKU TINGGALKAN KERJAYA SEBAGAI SEORANG KERANI DI SYARIKAT PRODUKSI DEMI KELUARGA DAN CITA2 AKU.... AKU TAHU ADA HIKMAH SEBALIK DUGAAN NE...AKU PERLUKAN KEKUATAN UNTUK HADAPI SEMUA NE.......NAMUN TERNYATA KESULIKAN HIDUP DI KAG BEGITU SUKAR...SEDIH RASANYA KEHIDUPAN DI KG RASA SUSAH SGT NAK KERJA...AKU MENGAMBIL KEPUTUSAN UNTUK MENIAGA DI PASAR MALM..N PASAR TANI UNTUK MENANPUNG PEBELNJAAN KU..AKU BERANI MENANGUN RISIKO UNTUK SEMUA NE..TERIMA KASIH YG MEMBERI SMGT... SEMENTARA ITU AKU ADA BUAT TEMPAHAN MINI PELAMIN DN MAKEUP SIKIT2 ALHMDLLH ADA ORG TEMPAH....AKU NAK BUAT YG TERBAIK UNTUK FIST JOB AKU WLPN AKU BNYK PESAING AKU PERCAYA PADA REZEKI ALLAH AKU TAK KAN TINGGL PERNIAGAAN KU NE WALAUPON SUSAH MANA AKU AKAN USAHA..

AKU TAK TAHU SAMPAI BILA AKU HARUS MCM NE,,,HARAP AKU KUAT SEMGAT SUSAH MANA POM AKAN KU TERUSKAN JUA....
WLPN SEDIH NGa SIFAORG YG DENGKI DGN AKU??? APA AKU BUAT SEMUA NAK BUAT CM DH TAK DE IDEA LAIN...ELAKAN DARI MENIRU BELEBIHAN.... BERSAING CARA SIHAT DEH?
FACE TO FACE JGN TUDUH AKU MCM2... AKU SUSAH PAYAH BUAT ORG SUKA2 HATI JA OYT GITU... AKU SUSAH KAU TAK TANGGUN AKU SENE KAU NGUPAT.... GAPO AKU BUAT AKU TK PERNH RASA NAK BERSAING NGA ORE AKU CARI REZEKI...

PERASAAN : AKU SEDIH SAL SAHABAT AKU.. DIA SOMBONG SGT..X SANGKA  DIA CMTU.... AKU SYG DIA... WLPN KITA X DITAKDIRKAN BERSAMA AKU NAK SGT BAIK NGA DIA JADI SAHABAT... TAPI DIA SOMBG SGT SENYUM POM TAK NAK BUAT AKU JADI SEDIH... AKU SEDAR ANDAI AKU BERSAMA POM AKU TAK LAYAK NGA DIA... :( X PE LA AKU HARGAI APA YG AKU ADA SKRG WLPN DIA X HARGAI AKU...PELBAGAI PERGORBANAN AKU LALUKAN UNTUK DIA...TAPI DIA MASIH RAGU DENGAN AKU...AKU RASA NK G JAUH DARI PERRASAAN NE,,,TERIMA KASIH ATS KASIH SYG YG PERNAH KAU BERIKAN SAHABAT,,,,!!




CINTA : SAMPAI BILA NAK RASA GINI..?? KENAPA AKU SELALU DI KECEWAKAN DN SALAH MEMILIH...KENAPA MESTI INSAN YG AKU CINTA ADA ORG KE 3??

N KENAPA ORG NAK DEKI NGA AKU??? NAPE TUDUH AKU MCM2... AKU SUSAH PAYAH BUAT ORG SUKA2 HATI JA OYT GITU... AKU SUSAH KAU TAK TANGGUN AKU SENE KAU NGUPAT.... GAPO AKU BUAT AKU TKA PERNH RASA NAK BERSAING NGA ORE AKU CARI REZEKI...


YA ALLAH KUAT KAN SEMGAT KU UNTUK TERUSAKAN PERNIAGAAN KU NE..WLPN SUSAH AKU AKAN USAHA....DAN SAL CINTA AKU BERSERAH PADA MU YA ALLAH..ANDAI AKU UNTUK DIA HILNGKAN RASA CINTA PADA ORG LAIN... DAN AKU DOAKAN INSAN YG AKU SAYANG BAHAGIA SELAMANYA... BIARKAN AKU BERTAHAN DENGAN SETIAP UJIAN MU YA ALLAH...

MEK CHA U CAN DO!!! CAYUPPP!!!

Saturday, 29 December 2012

koleksi handbag....Bungaelisya Couture Butik

Handbag For Sale Just PM and See me On Facebook Lara Bungaelisya......
Call 0199587403 untuk pertanyaan....:)

Handbag Coach

Code: C001
price :RM 210 free postage n free paper bag coach...:)




Code: C002
price :RM 210 free postage n free paper bag coach...:)




Code: C003
price :RM 210 free postage n free paper bag coach...:)
Code: C004
price :RM 210 free postage n free paper bag coach...:)







Code: C004
price :RM 210 free postage n free paper bag coach...:)






Code : C005 

handbag :RM 210.00
purse RM 85.00
for Set 
RM 280.00 only... 

free postage n free paper bag coach...:)




Wrislet RM 70.00
free Postage.....









LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...