Lara bungaelisya

follow me

Tuesday, 24 June 2014

Assalamuailaikummm....

wahh..selamat dapat buka  lagi blog ne..rasa dh lama gila tak aktif..now mek bunga akan aktif balk..dulu story sedih skrg insyAllah lebih matang.

2014 :.bnyk peristiwa yg berlaku tahun ne sampai rasa xkuat...
but be strong mek bunga..:)

Kasih Ayah hingga ke Syurga
11.06.2014 tarikh paling sedih buat keluarga ku kerna kehilngan seorg ayah...sesunggh kuat dugaan yang terpaksa aku tempuh..rasa cam tak boleh terima kenyataan ini..namun apa daya Allah lebih syg kan ayh...

imbas kembali...
6-6-2014(jumaat) aku ke kota bharu..setibanya aku pulang dari kb.. kakak ku memberitahu ayah dibawa ke hospital.. kecemasan pasir puteh sebb batuk tak berhnti sampai berdarah,dan kencing bedarah..aku terus ke hospital dengan laju..mlm2 aku hampir excident kerana jalan tak rata...hati ku menagis doa ku agar ayh selamt...
setibanya aku di hospital doktor megesahkan ayah deman dan dapt balik rumah kami harian sakit seteruk itu suruh balk...huhuhu

sabtu ayah sihat  sikit sebab abg aku nak balik..kakak aku yg sulong baru balik ke johor dalam tak sihat masih menanyakan kakak ku sampai ke belum kasih ayh sentiasa risau anak dia..biasa kalau abg aku blk dia lalu makan tapi sama ja xlalu jgk...wlpn kami buat bubur dia mkn sikit ja...

ahad Ayah lelah memg tak tido mlm hari2 mkn pom jarg2 sgt...masa aku blk kerja baru dia nak mkn lau tak pom pagi dia mkn..ari ahd seingt aku.. dia nak minum air kopi..kat umah tak ada kopi.. aku pergi beli nasi pagi dan beli air kopi sblm g kerja..tue la hari terakhir aku mkn nga ayah...:(

isnin- rumah aku ada buat cukur jambul anak buah, ayh memg terbaring ja aritu..aku kerja sbb dh bnyk sgt cuti terpaksa kerja..tapi time luch aku blk mkn,,tgk ayh bangun MANDI..dan pakai baju sndri wlpn dia nakpk nak jatuh...huhuhu tapi dia masih kuat untuk buat sndri... org dah ramai kat umh untuk selawat..aku pom pergi kerja balk...
kol 6 balk dari kerja aku terima berita ayah pergi hospital kubang kerian dan kita org kemas brg majlis dlu sblm g sana...dalam masa yg sama aku duk kemas2 brg2 yg buat majlis tadi tiba bapak saudara aku dtg dn bgthu mak saudara aku meniggal... ya Allah terkejut akak ayah dah tak dea... aku siap2 g umh maksedara dlu... sebb mak sedara aku tak dea anak hnya ada anak angkat..aku tolong la mandi kabas asa nama dia mandi sblm mandikn utuk dikafan kan..tue...

selepas siap semua kita org pom bersiap untuk ke hospital plk... megmbl masa 1jam perjalan ke sana.. sesampainya disana aku tgk ayh dlm kecemasan muka ayh dah kuning aku terkejut sgt2..doktor sah2 kan hati dia tahp kronik dia ckp knapa baru bawa..kami selalu ke hospital pasir puteh tapi dia ckp xda apa..lama gila ayh dlm kecemasan..doktor cakp xdea wat icu untuk tempatkan ayh...ayh kena guna oksigen dh... aku pegan ja tngan ayh..lps tue kita org tak boleh masuk aku tggu ja kat luar tpi napk ayh sbb cermin kaca..ayh tgk ja kita org...punya la bengon dia org nk hntar ayh kat hospital kota bhru plk... dia nak amk risiko..aku tggu sampai kol5 pagi..tido tak yah cakp memg tak tido nga sakit pert aku tahan..ja sbb ayh lagi skit di bdingkn dengan aku..
kol 5lbh ayh pindah hospital ayh siap ckp knapa tak balk..aku follow ambln ke hospital kb...smpai kb doktor sana plk ckp knapa hntar sini..gila betul dia org nie..dia siap ckp dia tak kes macam ne..sdgkn ayh selalu bt rawatan kt HUSM memg sblm ne ada sakit jantung.. .



selasa : kol 6pagi aku balk umh degn abg dan abg ipar adik aku still kt hospital.. blk mandi.. dan pergi umh maksedara lps tue blk mandi terus ke hospita..adik aku la yg setia nga ayh tapi wad icu xblh org jaga kami tgu sampai waktu melawat..kita org kat sana smpai ptg doktor surh pggl adik beradik semua kami dh terkejut dia bagitahu ayh dh tenat lau nak buh tiub mugkin tgh bt ayah xdea terus... sbb jatung dh lemah hati dah bengkak kuman dan merebak dalam darah... mmg dh teruk aku masih tak pecaya aku tgk ayh okey comey lelah ja..yaAllah x putus kami berdoa...  kami dh surh adik beradik semua blk.. mlm tue ayh dan ckp macm2 pgl ank2 dia..abg dia adik dia alhmdllh ramai yg dtg..kami buat keputusan x melakukan apa2 sebb risiko tggi... ayh mitak air doktor xbagi mulut dia dh kering sbb oksigen..ayh xblh minum air sbb jatung dia dah penuh air jadi lemah teramt sgt... doktor dh surh ayah megucap surh kami
mitak maaf aku tak sgp.sbb aku pecaya ayh bisa bertahan.. ayh masih boleh mengucap penuh dia sebut cuma dia mitak balk yg tue sedih kami tak boleh lakukan sbb dia bernafas dengan oksigen sedih gila..air mata tak boleh ku tahan lagi... sampai mlm dia cakp g kita g...esok dia nak g dh... balk buat apa duk umh org dia ajak balk...sdhh ayh nak buang semua wayar yg ada di tangan... namun tak terdaya kami..smpai mlm doktor surh keluar berat hati nak keluar tapi aku tgk abg aku ada kt luar aku pergi tido skjp..cari mek nga adik aku kat ruang reht....

rabu..: kol 6 pagi aku pergi tegok ayh ayh dh gelisah ajak balk..balk dia marah dia ckp kenapa kita org tak degar ckp dia dia nak balk... buang semua ne...ya Allah xsggp anak buah dh baca yassin adik aku bisik di telinga Allah..Allah..smpai kol 7 doktor halau kami semua keluar kol 1 plk dtg tgk..syu dh masa tue aku ckp kat ayh,,,ayh ore syg ayoh..maaf ko ore..ayh ckp kenapa nak g mana?nak g dh ka?dop ayh oyt buang..buang...ayh xleh buang ayoh lau buang ayh xleh nafas..abg adik semua pujuk ayh surh sbr..aku siap janji nati balk ore janji ore buka semua ne..kami terpaksa keluar ..kami tak mandi pom pening sb xtido... tel plk mati ..masa tue kami kena klur pakar sndri halau..tggu kol ..adik nga mek dlu g,,,dia org dh nagis ayh dh lemah sgt..ramai sedara dtg...adik aku bergilir bisik di telinga... semua adik beradik ada kecuali 2 org abg..dia org tak smpat lbh kurg 1.45 ayh buka mata phtu dd tak de...adik aku masik bisik Allah ..allah...doktor panggl abg dh dia ckp dh tak dea ya Allah luluh hati ku ya Allah xterdaya adik aku pengsan aku tak kuat... sgt...pergi la insan yg bergelar ayh...tggu bt blk jenazah kerumh..dengan perlahan van jenazah bawak ayh... sesampainya di rumah hati aku meraung aku tgk org dah penuh rumah aku tak sggp...dn aku tak sggp nak cerita lagi sedih hnya Allah yg tahu ...aku redho tapi susah untuk aku terima kenytaan..sbb ayh terlalu baik..baikk sgt..menjaga kami..mendidik kami..10org anak bahu itu la yg kija kuat..ayh yg rajin kerja... baik nga org..smga Allah temptkan ayah dikalangan org beriman kami rindu ayh...ore sayang ko ayohhh..ayooohhh....al -fatihah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...