Lara bungaelisya

follow me

Saturday, 29 December 2012

koleksi handbag....Bungaelisya Couture Butik

Handbag For Sale Just PM and See me On Facebook Lara Bungaelisya......
Call 0199587403 untuk pertanyaan....:)

Handbag Coach

Code: C001
price :RM 210 free postage n free paper bag coach...:)




Code: C002
price :RM 210 free postage n free paper bag coach...:)




Code: C003
price :RM 210 free postage n free paper bag coach...:)
Code: C004
price :RM 210 free postage n free paper bag coach...:)







Code: C004
price :RM 210 free postage n free paper bag coach...:)






Code : C005 

handbag :RM 210.00
purse RM 85.00
for Set 
RM 280.00 only... 

free postage n free paper bag coach...:)




Wrislet RM 70.00
free Postage.....









Tuesday, 27 November 2012

Dugaan hidupp.....

Setiap manusia akan di uji... lain manusia lain ujian dia... Allah  nak tegok jauh mana kita Cinta kan Allah..
jalan baik susah di lalui...
dalam mencari kesabran dan
ke redhoanNya...
malah jalan kejahat senang ja.... contoh dengki,cemburu..mengata orang, mengaibkan org ...kawal mana perasaan tue tetap senang hadir.....susah untuk merawat hati dari bisikan syaitan dan  digoda ...
hanya Allah yang mampu membantu....dan guna lah kesabaran..yang ikhls dari hati........bukan dari mulut dan mitak perhatian org.....aku mula sedar itu.....

skrg aku di uji dengan dia buat kali ke dua..mungkin dlu aku bodoh..tapi sekarang tidak!!..aku cuba buat yang terbaik!! aku akan mendiamkan diri.. buat la apa dia nak buat aku cuba kawal diri ini dan guna kuasa Sabar yang Allah Bagi ne sebaiknya.... 

Aku bersyukur aku blh tahan, boleh terima..aku cuba untuk tidak menceritakan...berdiam diri supaya dia jemu dan diam...x salah lau kita mendiam kan diri untuk kebaikan.... aku tahu kebenaran akan berlaku... aku berserah pada Allah s.w.t...dia yg mengatahui apa yg terjadi...lebih baik aku tumpukan perhatian kepada benda yg lebih baik dan majukan diri aku dari aku fikir benda yg menyakiti hati..aku juga yg terluka...

aku tak tahu apa yang dia cuba sampaikan..serius tak tahu...dan apa agenda dia.... aku nak bagi cadangan lebih baik kamu beri pehatian kpda bnda yang betul...apa kamu buat sekarang sia2 ja..tak de org nak jeles dengan kamu...sedikit pom tak rasa nak cemburu...aku tak pernah nak amk tahu pasal kamu....setia doaku mintak jauh perasaan cemburu..

apa org cerita aku diam ja..n bls dengan benda yang positif....

dan ujian ke dua ku.............
Sahabat,
 aku syg pada yg status sahabat dan aku tidak sekali2 akan menkhianati...aku sngp berkorban demi sahabat...mungkin ne ujian aku...aku terima... aku harap dia hargai apa yang dia ada.... dan aku harap aku dapat kawal perasaan aku dari buat bnda yg bodoh..rupanya baik2 ada makna...:( aku pecayakan dia....sampai hati dia bt mcm tue...huhuhu....slmt aku bukan org lain...aku tak suka cita kat org...

jalan yang baik meme susah nak cari dan susah untuk dilakukan jalan jahat bnyk sgt,,,hasaq dengki.cemburu benci kepada sesorg.....senang ja rsa...nak kawal dengan sabar susah..

jagan tanya saya kenapa...jangan tnya saya mengapa...carilah kebenaran dengan mata dan hati......kelakuan dia...cuba perhatikan..di situ juga la jawapan dia..tak perlu jelaskan...apa dia nak pom aku tak tahu..aku tak kacau hidup dia pom.....aku tak de masa...lebih baik aku mencari kehidupan yg lbh baik.... benda bodoh boleh merosakan akhlak...

aku post jht dia terasa..lau aku tegur kata deki ....aku post nasihat kata aku belagak baik..padahal aku tak kata kat dia..nape dia nak terasa? aku diam dia cari aku..huhuhu

semoga dia jadi baik jgn salah sngka nga aku sbb aku tak pernah nak amk tahu tentang dia!org baik aku baik...lau org buat jahat aku diam..
manusia ne macm2..dugaan depan bnyk lagi...nak kena tmph...sabr la bnyk deh??... aku dlu pom jiwo gk sal cinta tapi kini aku sedar..lbh baik Beserah pada Allah S.w.t,,,,,,
subahanallah........
aku nak mitak maaf la lau ada yang terasa....hati aku rasa gitu etk......aku mungkin bukan yang terbaik tapi sekurngnya aku nak jadi baik...

Sunday, 18 November 2012

Jodoh Tue Rasia Allah Taniah Buat Kamu :)

ramainya kawan2 kawin dan termasuk DIa...Akhirnya kamu berkawin Jgk....Memg kamu di takdir kan untuk Dia...aku hadir sebagai ujian untuk kalian...dan aku redho..Aku hnya Mampu berdoa agar kamu Bahagia...Allahmdllh...Taniah untuk kalian...

Aku nak korg tahu aku Tak pernah nak rasa marah ke apa..tiada niat ingin bermusuh ka apa..aku percaya Qada dan Qhadar

pekara lepas bagi pegajaran pada aku untuk lebih baik...
semoga bahagia......iya.... jaga dia baik2 tau...tapi kau buat kat aku..aku tak tahu dapt maaf ke tak....sori sebb terlalu ikhlas terlalu setia dan terlalu memaafkan...jadi rasa belum sedia memaafkan..
Aku memang suka hayati lirik lagu....dan lagu ne "ketulusan hati" rasa mcm kena je dgn diri aku ini...aku rasa mcm ne..tapi debaran dan bisikan terus hadir...aku cuba kawal...sedaya upaya ku...semoga Allah tunjuk kebenaranya......aku Pecaya......pada Takdir.....:)

Ya Allah engkau Mahal Megatahui..apa yg terjadi....tenang kan hati ini setenang air di sungai..ya Allah hilangkan rasa ini....ya Allah.....jauhilah aku dari perkara2 tidak baik...seikhlas hati x nak ____Dan beri la Aku kekuatan untuk ku menghadapi dugaan ini.......

 Ya Allah adakan ini petanda tak baik untuk ku?mintak jauh la...apa2 pom aku kena berwaspada....
aku tak mampu meluahkan rasa itu sebab dia tak pernah memahami apa aku rasa..aku pom tak tahu cara terbaik untuk ceritakan...bila aku cerita sikit..dia cakap sabar..aku cuba sabar tapi rasa itu hdir..aku takut bnda lps terjadi lagi....aku perlukan nasihat....tapi nasihat yang aku dapat tidak memenangkan hatiku...tapi aku redho biar la masa dan waktu menentukan segalanya....aku kena kuat....

terima kasih blog sebab sudi dengar luahan hati ini..aku tak mampu menahan kesedihan ini....memg bila sedih blog jadi mangsa..sebab bila cerita kat org..org tak akan faham.... 


Sedihku sakitku ku terima

Ku rela ku pasrah jalanku
Ini suratan aku dicoba
Demi rahmat-Mu ku memohon

Yaa Allah ridhoi ketulusan hati
Yaa Allah beri aku ketabahan
Yaa Allah aku sanggup berkorban
Demi rahmat-Mu Yaa Allah

Yaa Allah ridhoi ketulusan hati
Yaa Allah beri aku ketabahan
Yaa Allah aku sanggup berkorban
Demi rahmat-Mu Yaa Allah



Monday, 29 October 2012

SELALU SAMA TETAP SAMA....TAK NAK SAMA...!!!

Kenapa aku perlu rasa sebegini....??? aku tak nak rasa mcm ne..pergi la jauh2 perasaan sebegini...aku tak kisah lau nak sama, andai dia betul2 ikhls..niat dia baik..aku boleh terima...aku sendri pom tak faham kenapa...!!..jauh mana aku lari,jauh mana aku pergi aku tetap ada persamaan nga dia aku harap sgt2 dia tak burukan aku.......aku terima andai Allah nak uji aku,,,aku kena kuat..kena guna kesabran tahap dewa..aku tak boleh menangis sbb benda ne..aku kena kuat,,,,kena fikir positif...

Ya Allah engkaulah harapan ku.....kuat kan hati ku... hnya pada Mu aku berserah... 

aku tak nak perasaan sedih meghantui diriku,perasaan takut...camne...
pegalaman yang lepas buat aku truama... aku harap sgt tak jadi mcm sblm ne.. ku harap dia matang..dia ikhls baik nga aku..baik di depan dan juga belakang... 

Terasa Hati Tue biasa la kan...kadang2 org x sedar dia buat kita terasa..dan aku juga tak sedar andai aku pernah melukai hati org....  Ya Allah jauhilah aku dari perasaan tak baik fikir yang bukan2..

harungi kesedihan sendri x mengharap sesiapa...aku bukan jenis suka melukai hati org...cerita pasal org...aku yg selalu mengalah,,, aku tak pernah nak iri hati nga sesiapa...mintak jauh sgt perasaan camtu,sbb ku tahu iman hnya senipis kulit bawang...mudah goyang....

sejauh mana kita pergi andai Allah Kata jadi maka jadilaH....
bercinta bagai nak Rak Pom lau Allah kata bkn untuk kita akan putus jgk tak perlu salah kan sesiapa..

P/S
CintaKu...
ku harap engkau yang terakhir untuk aku......Setinggi mana Dugaan YG Allah bagi harap kita blh terima..hargailah Cinta yng ada jangan mudah terperdaya....

Fahami dan Memahami....

Bersaksi cinta diatas cinta
Dalam alunan tasbih ku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman dimalam sunyi penuh do'a

Sebut nama Mu terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman

Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjukmu
satu nama teman setia
Naluriku berkata

Dipenantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu

diistikharah cinta..

Wednesday, 10 October 2012

GOMO KELANTAN GOMO

Salam 1 Malaysia
Tido Bola, mandi Bola sampai Mimpi Bola...
Semenjak 2 menjak ne..aku suka gila bola nak- nak team kelate meme minat gilo la... sampai gilo la...hahahaha ne dah separuh akhir ke 2 ,kelantan lawan selangor ish isau aku..apa pom aku harap kelantan blh masuk final....

idola aku mesti la khairul Fahmi Che Mat(Apek) masa dia x femus cm skrg ne lagi aku minat dia..minat sbb dia ganah bila main bola..life dia lantak la janji dia terbaik....!!!
aku tetap sokong team kelantan kaloh meng kelantan tetap di hati... ceh wah,,,,


malam sapa mimpi2 aku g tgk bola..huhuhu sunggh isau....


Apa pom ku harap yang terbaik Go more kelantan Gomore....
Good Luck kelantan....

Apek jago gawan molek jge v tembus....(Good Luck Apek)

sebenarnya aku ne angan2 mak jeni nok saing nga pemain bola sepak...hahahahaha cita2 tue....
gewe x sir sbb ado abe we doh....hahahaha tpi aku suko afiq semak molek hahahaha.... good luck Afiq...
                                       
afiq ado gewe doh..hahahaha semoga bhgia Afiq

Sunday, 15 July 2012

Ku mengharap kan ramadhan kali ini penuh makna...agar dapat ku lalui dengan sempurna...

Amalan di Bulan Ramadhan...

4.00 pagi Bangun

Berdoa kepada ALLAH dengan doa :
Segala puji bagi ALLAH yang telah menghidupkan aku setelah DIA mematikan
aku dan kepadaNYAlah aku akan dikembalikan. Berniatlah untuk melaksanakan
sebanyak-banyak kebaikan hari itu. Mandi dan membersihkan diri.
Mengambil wudhu dan memakai pakaian yang suci untuk beribadah,
berwangi-wangian.

4.20 pagi Solat Sunat Taubat

Niatnya : Sahaja aku sembahyang sunat taubat 2 rakaat kerana ALLAH Taala.
Rakaat pertama selepas Al-Fatihah baca surah Al-Kafirun, rakaat kedua
selepas Al-Fatihah baca surah Al-Ikhlas. Selepas sembahyang, angkatlah
tangan memohon ampun kepada ALLAH. Menangislah menyesali dosa-dosa.

Solat Sunat Tahajjud

Niatnya : Sahaja aku sembahyang sunat tahajjud 2 rakaat kerana ALLAH
Taala. Rakaat pertama selepas Al-Fatihah baca surah Al-Kafirun, rakaat
kedua selepas Al-Fatihah baca surah Al-Ikhlas. Selepas sembahyang,
angkatlah tangan berdoa kepada ALLAH.

Solat Sunat Hajat

Niatnya : Sahaja aku sembahyang sunat hajat 2 rakaat kerana ALLAH Taala.
Selepas Al-Fatihah rakaat pertama baca ayatul Kursi 1 kali.
Selepas Al-Fatihah rakaat kedua baca surah Al-Ikhlas 11 kali. Ketika sujud
terakhir baca 11 kali dan sertakan di dalam hati segala hajat-hajat kita.

Solat Sunat Witir

Niatnya : Sahaja aku sembahyang sunat witir 2 rakaat kerana ALLAH Taala.
Selepas salam, bangun lagi dan sembahyang witir 1 rakaat.
Perbanyakkan berdoa kepada ALLAH dengan penuh rasa kehambaan, rendah diri,
meminta-minta, merintih-rintih, agar ALLAH ampunkan dosa-dosa kita,
taubat kita, terima amalan kita, memperkenankan doa dan permintaan kita.

5.00 pagi Makan Sahur

Menggosok gigi dan membersihkan sisa-sisa makanan di mulut.

5.28 pagi Bersiap menunggu waktu Subuh dengan membaca Al-Quran atau
berselawat.

Sembahyang sunat Subuh, sembahyang Subuh berjemaah.
Selesaikan wirid harian di tikar sembahyang atau baca Al-Quran hingga terbit
matahari.

7.00 pagi Membuat persiapan ke tempat kerja.

Melangkah ke tempat kerja dengan membaca Bismillah dan doa kepada ALLAH
agar semua aktiviti kita diberkatiNYA. Sentiasa berselawat kepada Rasulullah
SAW sama ada menyebutnya atau di hati.
Banyakkan istigfar/meminta ampun. Melaksanakan kerja dengan bersemangat dan
penuh
bertanggungjawab. Datangkan rasa bahawa ALLAH sentiasa memerhati kerja-kerja
yang di lakukan dan yakinlah DIA akan membalas segala kebaikan yang kita
buat.

10.00 pagi Sembahyang Sunat Dhuha

Ia adalah sumber rezki yg berkat kalau istiqamah diamalkan.

Niatnya : Sahaja aku sembahyang sunat dhuha 2 rakaat kerana ALLAH Taala.
Penuhi masa rehat tengahari dengan menambah ilmu atau membaca Al-Quran.
Elakkan sungguh-sungguh dari melakukan dosa walaupun kecil dan perkara yg
sia-sia.

Contoh dosa-dosa : mengumpat mengutuk, menyindir yang menyakitkan orang,
bergaul bebas tanpa menjaga syariat seperti berbual dengan bukan muhrim
mengenai perkara yang tiada sangkut paut dgn kerja.

12.45 tgh Bersiap untuk solat Zohor.

Menunggu waktu bersembahyang dengan berselawat. Solat Zohor berjemaah.
Laksanakan juga solat sunat Rawatib Bersujud. Syukur setelah selesai
sembahyang sunat dan wirid sebagai berterima kasih kepada ALLAH yg
memberi kita nikmat besar dapat menyembahNYA.

4.15 ptg Bersedia untuk solat Asar.

Solat Asar berjemaah. Laksanakan juga solat sunat Qabliyah. Bersujud
syukurlah setelah selesai sembahyang sunat dan wirid sebagai berterima
kasih kepada ALLAH yg memberi kita nikmat besar dapat menyembahNYA.

5.30 ptg Persediaan Malam

Membeli barang-barang keperluan berbuka dan sahur
Tanpa berlebih-lebih. Ingatlah walaupun syaitan dirantai tetapi nafsu
masih ada dlm diri kita !!!

6.30 ptg Memperbanyakkan doa sebelum berbuka.

Kerana di waktu itu adalah masa yang mustajab doa. Ingatlah sabda
Rasulullah SAW : "Ramai orang yang berpuasa, yang mereka dapat hanya
lapar dan dahaga", merintihlah kepada ALLAH memohon agar amalan kita
diterima.

Apabila masuk waktu magrib.

Bacalah doa dan berbuka :
Wahai Tuhan, kerana Engkaulah aku berpuasa, kepada Engkaulah aku beriman
dan dengan rezki engkaulah aku berbuka. Berbuka puasa dengan makanan
manis seperti buah kurma dan meminum air, terus menunaikan solat maghrib
berjemaah, setelah itu barulah makan makanan berat.

8.00 mlm Solat Isya' berjemaah dan diteruskan dengan solat Terawih.

Cuba pertahankan solat terawih walau bagaimana keadaan sekalipun kerana
fadhilatnya amat besar. Bacalah Al-Quran dengan penuh tawadhuk, seeloknya
baca dengan bertadarus ( berkumpulan bergilir-gilir, seorang baca, yang
lain menyemaknya), cuba khatamkan membaca Al-Quran paling kurang satu
kali sepanjang ramadhan. Kebanyakan imam-imam besar mengkhatamnya dua kali
dalam sehari (60 kali sebulan Ramadhan)

11.00 mlm Memperbanyakkan istigfar sebelum tidur.

Berniatlah utk puasa esok hari dgn berniat : Sahaja aku berpuasa hari
esok untuk menunaikan puasa ramadhan yg wajib ke atasku , tahun ini kerana
ALLAH Taala. ( JANGAN LUPA!!!)

Tidur awal agar dapat bangun utk beribadah.
Bacalah doa sebelum tidur :
Dengan namaMU Ya ALLAH! Aku hidup dan mati. Ingatlah tidur adalah mati
yg sementara, kemungkinan kita dipanggil ALLAH ketika tidur

Wednesday, 27 June 2012

Blog Berabuk....habuk,,,huk huk...

Assalamualaikum...
wah fhuuu..fhuuu aku tiup blog aku yg dh berabuk ne..lama rasanya x buka... rindu ler..wekk gedik tertiba :)lagipon bkn ada org baca pom..hahhahaha hari ne cam x da kerja aku nak buat so teringat kat blog ku cyg ne..hehehe

MOOD SUKAN: POrtugal  Kalah..Tapi Dia org main okey cuma x da peluang nak Gol ja Belom Sempat abg DO sepak SPAIN dh Menang hahahha..GOoD LUck Spain...

Mood BERCUTI :Lagi Dejavu Kinabalu...Cantik dan indah Ciptaan Allah S.W.T..nak pergi sana sapa nak bawk erk? insyAllah Ada rezeki aku pergi....Amin2... dan cita kat TV 3 Sekarang DEjavu Kinabalu BESTnya Lau ada Org Romantik Cam 2..luahkan rasa cinta..nga main gitar huhuhu Sweet....

mOOD kERJA : Sekarang aku nak Cari kerja Part Time Mua Atau Mak Andam atau lbh manis kak Andam sebb aku x kawin lagi...aku nak cari model2 yg blh aku makeup u bnykan gmbr.... lama dah aku beljar tapi x berani..skrg aku dh yakin dh..insyAllah aku boleh... Sebelum aku makeup bnyk aku terima kritikan tapi aku amk 2 sebagai semgt....

mOOD cINTA
Alhmdllh Setakat ne okey Lagi Semoga Allah murahkan rezeki kami untuk ke arah lebih baik..... Aku sayang dia... Semoga kami dpt menghadapi dugaan dengn tabah...Apa2 pom aku Bersyukur ada yang sudi mencintai aku...wlpn kdg2 x serasi...dia cuba mengalah..ku harap dia jujur nga aku...maaf andai aku melukai hati yg lain aku nak setia...aku syg dia..perasaan syg senang datg susah nak pergi... aku terima kekurngan dia sbb aku mencintai dia.... SEmoga Allah Merestui Hubungan Aku Nga Dia.... Bear We LOve u So Much Sabr Tau nga Peragai Cyg.... skrg Berusaha, Bersyukur Dan Redho Wlpn apa terjadi... :)

Mood Stress :
Ohh yang ne meme lau kira kejam... datang pagi2 ofis tegok garam dan lada hitam bertaburan aku gelak ja... huhuhu ingt kenapa alih2  panggl aku dan tnya aku sakit ka?phtu cakap aku ada hantu..benda duk ikut aku... fist ckp cam aku yg buat khianat...Ya Allah mitak jauh la Syirik..sabr aku ada tahapnya
pahtu yg lain sibuk cakap aku cantek org dengki,org buat bagi lambat jodoh la bnyk andaian tok bomoh la konon..x da kaitan... sampai sekarang org suh aku g berubat... sakit kah aku....
susah nak pecaya benda cam ne takut syirik... tapi aku ada sakit belkg yang lama x sembuh2..
enth la.... Ya Allah beri la petunjuk... adakan aku sakit adakan sihir wujud??????

Mood Song : MEsti La lagu tema Dejavu KinaBalu...just FOR u Bear We.. Setiap Lirik LaGu aDa Cerita...
aku suka hayati lirik lagu...menjiwai setiap baris lirik..hehheheheh memg aku jiwang,manja ngada2 hahhaha... cpt merajuk..pujuk la nga bunga nga lagu pom jadi hahahha....Sweet gitu... k bai!!!

Lirik Lagu Butterfly - Melly Goeslow ft. Andhika Pratama

Ketika waktu mendatangkan cinta
Aku putuskan memilih dirimu
Setitik rasa itu menetes
Dan semakin parah

Bisa ku rasa getar jantungmu
Mencintaiku apa lagi aku
Jadikanlah diriku
Pilihan terakhir hatimu

reff:
Butterfly terbanglah tinggi
Setinggi anganku untuk meraihmu
Memeluk batinmu yang sempat kacau
Karna merindu

Butterfly fly away so high
As high as hopes I pray
To come and reach for you
Rescuing your soul
that previous messed up touching me and you

Jalan ini jauh
Namun kita tempuh
Bagai bumi ini
Hanya milik berdua

Biar ku berlebihan
Mendekatimu
Namun ku tunggu

Tuesday, 24 April 2012

Lirik Lagu Andai Ku Bercinta Lagi -MOJO

Kini kau tiada
Senafas pun ku perlu mencuba
Kau bawa pergi sebahagian dari jiwa raga

Bersendiri hidup umpama hilang erti
Bagaimanakah meneruskan hayat ini

Andai ku bercinta lagi suatu hari nanti
Tunjukkan di mana
Ruang hati untuknya yang masih belum kau huni?

Apabila tiba waktu bersemuka
Ku perlu pejamkan mata dan memaksa lafaz cinta
Dengan bayangmu di minda

Tiada pengganti bisa hadir dan mampu menyembuh
Rawan di hati meleraikan semangat ku runtuh

Bersendiri masa umpama tak beralih
Berapa lama lagi harus ku merintih

Malam tidak berpurnama
Fajar tiada kejora
Aku hilang di dalam gelita kalbu
Tanpa dirimu asaku mati

Friday, 30 March 2012

Untuk Mu cik Muda Bib


Sedar x sedar dah 30 bln 3....dah hari last kak bib bekerja di jujurco....macam x pecaya plk.. sdh sgt mcm mana la nanti suasana ofis ne mesti sunyi sepi..tanpa suara kak bib masing2 buat hal sndiri...
apa2 pom sha doakan akak berjaya di tempat baru dan apa jual yg akak buat...

teme kasih bnyk2 atas tunjuk ajar selama ne...bnyk yang sha bljr nga akak dari x tahu apa2....sampai pandai.. 
wlpn sdh sha kena kuat kena bljr buat keputusan sendiri...dah x boleh tnya pendapat kak bib dh la... huhuhuhu
Cik bib maafkan sha lau ada slh silap....slma kita knl..jasa akak sha ingt smpai bila2..good luck cik bib..nati jgn lupa sha tau...
lau dh kawin....nak g mana2 hehehhee

kenagan Terindah....
Selama ini Kumencri-cari Teman yang sejati
Buat menemaniPerjuangan suci

Bersyukur kini PadaMu Illahi
Teman yang dicari Selama iniTelah kutemui

Dengannya di sisi Perjuangan ini
Senang diharungi Bertambah murni
Kasih Illahi
KepadaMu Allah
Kupanjatkan doa Agar berkekalan Kasih sayang kita

Kepadamu teman Ku pohon sokongan
Pengorbanan dan pengertian Telah kuungkapkan
Segala-galanya...

KepadaMu Allah
Kupohon restu Agar kita kekal bersatu
Kepadamu teman
Teruskan perjuangan Pengorbanan dan kesetiaan
Telah kuungkapkan Segala-galanya
Itulah tandanya Kejujuran kita

Monday, 26 March 2012

suka lirik ne...

Kau digelar sebagai penyeri dunia
Hadirmu melengkap hubungan manusia
Bukan sahaja dirindui yang biasa
Malah Adam turut sunyi tanpa Hawa

Akalmu senipis bilahan rambut
Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu
Jua hatimu bak kaca yang rapuh
Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh

Tercipta engkau dari rusuk lelaki
Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat dibahu untuk dilindung
Dekat jua di hati untuk dikasihi
Engkaulah wanita hiasan duniawi

Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok
Jika datangnya dari kayu yang bengkok
Begitulah peribadi yang dibentuk

Didiklah wanita dengan keimanan
Bukannya harta ataupun pujian
Kelak tidak derita berharap pada yang binasa

Engkaulah wanita istimewa

Sedarilah insan istimewa
Bahawa kelembutan bukan kelemahan
Bukan jua penghinaan dari Tuhan
Bahkan sebagai hiasan kecantikan

Thursday, 22 March 2012

Wanita |Hisan| Dunia( Bungaelisya)


Assalamualikum..
tahukah kamu ??Ketika Allah menciptakan wanita,

Malaikat datang dan bertanya, "Mengapa begitu lama, Tuhan?"

Tuhan menjawab "Sudahkah kamu lihat semua detik yang AKU ciptakan untuknya?"

Dua tangan mesti di bersihkan, setidaknya terdiri dari 200 bahagian yang boleh di gerakan & berfungsi baik agar dapat mengolah berbagai jenis makanan...

Mampu memberikan kenyamanan bagi anak-anaknya...

Mempunyai pelukan yang menyembuhkan rasa sakit hati & kesengsaraan...

Dan semuanya cukup di lakukan dengan kedua tangan ini...

Malaikat menjawab, "Hanya dengan dua tangan ini?"

"Tetapi...,Engkau membuatnya begitu halus & lembut"

"Ya..., AKU membuatnya begitu lembut, tapi kamu belum dapat bayangkan kekuatan yang AKU berikan kepadanya agar ia dapat mengatasi banyak hal luar biasa"

"Apakah dia mampu berfikir?" Tanya Malaikat

Tuhan menjawab, "Tidak hanya berfikir, dia juga mampu berunding dan mengutarakan pendapatnya

Malaikat itu menyentuh dadanya,
"Tuhan, Engkau buat ciptaan ini kelihatan lemah & rapuh, seolah banyak sekali beban untuknya"

"Itu bukan kerapuhan, itu air mata. AKU berikan padanya supaya dia boleh mengekspresikan kegembiraan, kegalauan, cinta, kesepian, penderitaan, dan rasa bangga"

"Engkau memikirkan segala sesuatunya, wanita ciptaan-Mu ini sungguh menakjubkan"

"Ya....., Harus...!!! Wanita ini mempunyai kekuatan untuk mempersona lelaki...

Dia dapat mengatasi beban hidup, mampu menyimpan kebahagiaan dan pendapatnya sendiri...

Mampu tersenyum bahkan ketika hatinya menjerit...

Mampu tertawa saat hatinya menangis...

Dia boleh berkorban demi orang yang di kasihinya...

Dia boleh melawan ketidakadilan...

Dia bersorak disaat melihat temannya bahagia...

Hatinya terluka saat melihat kesedihan...

Dia tahu sebuah ciuman & pelukan dapat menyembuhkan luka...

"CINTANYA TANPA SYARAT"

Malaikat sangat kagum, "Lalu apa kekurangannya?"

Tuhan menjawab, "Hanya satu hal....., Dia terkadang lupa betapa berharganyaa dia"

Wahai wanita, Share tau!! anda sangat berharga!!
wanita hiasan dunia seindah2 adalah wanita soleha...

Thursday, 15 March 2012

Wednesday, 14 March 2012

Hatiku Milik Mu

Have you appreciate the true love
Have you put across this myself
How great your love, give me a million sad
How general of love, made ​​me glued

On the side of my silence silence you
In my heart will feel vibrating million
But it's hard for me to express my love to you

Breath stops when see yourself
I felt my heart beat fast
Could it be yours all my heart
I love you

My right with you cibubur
When the sweet memories
I forgot that I might
for all

I will scratch your memories right
In my heart this
To be the most beautiful
In this life

On the side of my silence silence you
Vibrating feeling in my heart a million
But it's hard for me to express my love to you

Breath stops when see yourself
I felt my heart beat fast
Could it be yours all my heart
love you

Like a ship caught in a storm
Turbulent love shake the soul
Waves to find a peaceful land
Oh my love

The sight of you I silent silence
In my heart will feel vibrating million
But it's hard for me to express love you

Breath stops when see yourself
I felt my heart beat faster this
Could it be yours all my heart
love you

I will scratch your memories right
In my heart this
To be the most beautiful
In this life

Tuesday, 13 March 2012

Tentang| Rasa| Setia lirik lagu ada kisah tersendiri..

Lirik Lagu Terbaru Astrid – Tentang Rasa
Aku tersesat
Menuju hatimu
Beri aku jalan yang indah
Ijinkan ku lepas penatku
‘tuk sejenak lelap di bahumu

Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

Tentang cinta yang datang perlahan
Membuatku takut kehilangan
Ku titipkan cahaya terang
Tak padam di dera goda dan masa
Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku

Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya
Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

Wednesday, 15 February 2012

Dari| hati |Ke | Blog

Mungkin Berdiam Diri lebih baik....Aku tak akan buat kesilapan yang sama seperti kamu telah lakukan,
aku tidak akan membiarkan diri aku sengsara.dah begitu banyak hati Aku Terluka.....
Aku dan banyk belajar dengan cara yang susah,dan aku tidak akan mebiarkan ia berlaku lagi..InsyAllah
aku belajar untuk menghadapi keadaan yang lebih selamat Supaya aku tidak kecewa tapi aku tahu susah untuk mempercayai...
dan melakukan yang terbaik..tapi aku tetap akan cuba hadapi semua ne...

Aku tahu Bukan aku saja yang hadapi semua ne tetapi semua orang di sekeliling aku pernah merasakan... keadaan sebegini...
kadang2 aku takut kehilangan kekuatan dan cara aku kini....tapi aku tak boleh menangis Kerana aku tahu yang lemah dalam mata kamu adalah air mata...aku terpaksa senyuman palsu, ketawa wlpn tak lucu.... Tiap hari dalam hidup aku..

tapi hati aku tidak mungkin boleh memecahkan,kesedihan kekecewaan ini..aku begitu muda untuk membuat keputusan..sepatutnya kau  tahu mana lebih baik, kamu tidak pernah fikir pasal orang lain...
yang kamu nampak hanya kesakitan yg kamu rasa,tapi aku??

aku hanya mampu menangis
tengah-tengah malam Untuk benda yang bodoh yang sama berlaku pada aku sblm ne..
aku cuba menghadapi semua ni tapi rasa lagi teruk ...bukan mudah untuk melupakan segala-galanya,aku tidak tak tahu camana nak buat hanya mampu berdoa...berusaha selebihnya berserah pada Allah S.W.T aku tahu aku bnyak kekurangan...biar la aku sendiri menghadapi semua ne....

Monday, 13 February 2012

Bila Bagi Harapan...

Manusia selalu melakukan Kesilapan..ada kala kita x sedar kita buat org terasa....berusaha untuk mendaptkan sesuatu..tapi bila ada di depan mata..mereka tidak hargai...mungkin lumrah hidup...x lari dari semua 2...terasa perasaan di permainkan atau diri sendiri yang bermain dengan perasaan sendiri....aku tak tahu apa yg aku rasa tapi yang pasti aku terasa sgt nga dia....aku sedar aku ne mudah terasa...

~Cintai KEKURANGAN ku
melebihi daripada KELEBIHAN ku.
~Cintai KELEMAHAN ku melebihi
daripada KEKUATAN ku.
~Cintai KEBURUKAN ku melebihi
daripada KECANTIKAN ku.
~Cintai KEKHILAFAN ku melebihi
daripada KESEMPURNAAN ku.

semua org nak yang terbaik dlm hidup..tapi x semua org yng dapat memilikinya.... aku x berdaya nak hadapi semua ne.. bila sedih ingat dia..di hati ne hanya Tuhan yang tahu...

Aku berharap aku x tersalah pilih lagi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...