Lara bungaelisya

follow me

Tuesday, 27 November 2012

Dugaan hidupp.....

Setiap manusia akan di uji... lain manusia lain ujian dia... Allah  nak tegok jauh mana kita Cinta kan Allah..
jalan baik susah di lalui...
dalam mencari kesabran dan
ke redhoanNya...
malah jalan kejahat senang ja.... contoh dengki,cemburu..mengata orang, mengaibkan org ...kawal mana perasaan tue tetap senang hadir.....susah untuk merawat hati dari bisikan syaitan dan  digoda ...
hanya Allah yang mampu membantu....dan guna lah kesabaran..yang ikhls dari hati........bukan dari mulut dan mitak perhatian org.....aku mula sedar itu.....

skrg aku di uji dengan dia buat kali ke dua..mungkin dlu aku bodoh..tapi sekarang tidak!!..aku cuba buat yang terbaik!! aku akan mendiamkan diri.. buat la apa dia nak buat aku cuba kawal diri ini dan guna kuasa Sabar yang Allah Bagi ne sebaiknya.... 

Aku bersyukur aku blh tahan, boleh terima..aku cuba untuk tidak menceritakan...berdiam diri supaya dia jemu dan diam...x salah lau kita mendiam kan diri untuk kebaikan.... aku tahu kebenaran akan berlaku... aku berserah pada Allah s.w.t...dia yg mengatahui apa yg terjadi...lebih baik aku tumpukan perhatian kepada benda yg lebih baik dan majukan diri aku dari aku fikir benda yg menyakiti hati..aku juga yg terluka...

aku tak tahu apa yang dia cuba sampaikan..serius tak tahu...dan apa agenda dia.... aku nak bagi cadangan lebih baik kamu beri pehatian kpda bnda yang betul...apa kamu buat sekarang sia2 ja..tak de org nak jeles dengan kamu...sedikit pom tak rasa nak cemburu...aku tak pernah nak amk tahu pasal kamu....setia doaku mintak jauh perasaan cemburu..

apa org cerita aku diam ja..n bls dengan benda yang positif....

dan ujian ke dua ku.............
Sahabat,
 aku syg pada yg status sahabat dan aku tidak sekali2 akan menkhianati...aku sngp berkorban demi sahabat...mungkin ne ujian aku...aku terima... aku harap dia hargai apa yang dia ada.... dan aku harap aku dapat kawal perasaan aku dari buat bnda yg bodoh..rupanya baik2 ada makna...:( aku pecayakan dia....sampai hati dia bt mcm tue...huhuhu....slmt aku bukan org lain...aku tak suka cita kat org...

jalan yang baik meme susah nak cari dan susah untuk dilakukan jalan jahat bnyk sgt,,,hasaq dengki.cemburu benci kepada sesorg.....senang ja rsa...nak kawal dengan sabar susah..

jagan tanya saya kenapa...jangan tnya saya mengapa...carilah kebenaran dengan mata dan hati......kelakuan dia...cuba perhatikan..di situ juga la jawapan dia..tak perlu jelaskan...apa dia nak pom aku tak tahu..aku tak kacau hidup dia pom.....aku tak de masa...lebih baik aku mencari kehidupan yg lbh baik.... benda bodoh boleh merosakan akhlak...

aku post jht dia terasa..lau aku tegur kata deki ....aku post nasihat kata aku belagak baik..padahal aku tak kata kat dia..nape dia nak terasa? aku diam dia cari aku..huhuhu

semoga dia jadi baik jgn salah sngka nga aku sbb aku tak pernah nak amk tahu tentang dia!org baik aku baik...lau org buat jahat aku diam..
manusia ne macm2..dugaan depan bnyk lagi...nak kena tmph...sabr la bnyk deh??... aku dlu pom jiwo gk sal cinta tapi kini aku sedar..lbh baik Beserah pada Allah S.w.t,,,,,,
subahanallah........
aku nak mitak maaf la lau ada yang terasa....hati aku rasa gitu etk......aku mungkin bukan yang terbaik tapi sekurngnya aku nak jadi baik...

Sunday, 18 November 2012

Jodoh Tue Rasia Allah Taniah Buat Kamu :)

ramainya kawan2 kawin dan termasuk DIa...Akhirnya kamu berkawin Jgk....Memg kamu di takdir kan untuk Dia...aku hadir sebagai ujian untuk kalian...dan aku redho..Aku hnya Mampu berdoa agar kamu Bahagia...Allahmdllh...Taniah untuk kalian...

Aku nak korg tahu aku Tak pernah nak rasa marah ke apa..tiada niat ingin bermusuh ka apa..aku percaya Qada dan Qhadar

pekara lepas bagi pegajaran pada aku untuk lebih baik...
semoga bahagia......iya.... jaga dia baik2 tau...tapi kau buat kat aku..aku tak tahu dapt maaf ke tak....sori sebb terlalu ikhlas terlalu setia dan terlalu memaafkan...jadi rasa belum sedia memaafkan..
Aku memang suka hayati lirik lagu....dan lagu ne "ketulusan hati" rasa mcm kena je dgn diri aku ini...aku rasa mcm ne..tapi debaran dan bisikan terus hadir...aku cuba kawal...sedaya upaya ku...semoga Allah tunjuk kebenaranya......aku Pecaya......pada Takdir.....:)

Ya Allah engkau Mahal Megatahui..apa yg terjadi....tenang kan hati ini setenang air di sungai..ya Allah hilangkan rasa ini....ya Allah.....jauhilah aku dari perkara2 tidak baik...seikhlas hati x nak ____Dan beri la Aku kekuatan untuk ku menghadapi dugaan ini.......

 Ya Allah adakan ini petanda tak baik untuk ku?mintak jauh la...apa2 pom aku kena berwaspada....
aku tak mampu meluahkan rasa itu sebab dia tak pernah memahami apa aku rasa..aku pom tak tahu cara terbaik untuk ceritakan...bila aku cerita sikit..dia cakap sabar..aku cuba sabar tapi rasa itu hdir..aku takut bnda lps terjadi lagi....aku perlukan nasihat....tapi nasihat yang aku dapat tidak memenangkan hatiku...tapi aku redho biar la masa dan waktu menentukan segalanya....aku kena kuat....

terima kasih blog sebab sudi dengar luahan hati ini..aku tak mampu menahan kesedihan ini....memg bila sedih blog jadi mangsa..sebab bila cerita kat org..org tak akan faham.... 


Sedihku sakitku ku terima

Ku rela ku pasrah jalanku
Ini suratan aku dicoba
Demi rahmat-Mu ku memohon

Yaa Allah ridhoi ketulusan hati
Yaa Allah beri aku ketabahan
Yaa Allah aku sanggup berkorban
Demi rahmat-Mu Yaa Allah

Yaa Allah ridhoi ketulusan hati
Yaa Allah beri aku ketabahan
Yaa Allah aku sanggup berkorban
Demi rahmat-Mu Yaa Allah



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...