Lara bungaelisya

follow me

Thursday, 11 June 2015

KAWEN LEWAT

Assalamualaikum...

ada lagi ker? org sudi baca blog kita yang berkurung lama nya menyenderi ne....hihihi xdea pom tak pe just lama tak karang ne... skrg umur kita dah 26 cepat sunggh masa berlalu macam-macam dah lalui... 

kawen ??? jodoh mana kamu aku tunggu ne..datang la nanti erk? semua org tanya bila nak.kawen.bila nak kawen.ada yang cakp umur 30 baru nak kawen nati hodoh masa kawen huhu.. cek ta cantik jah umur 40hehe .aku rimas n sedih...aku nak kawen la bukan tak nak habis xdea jodoh lagi..memang la  ada pakwe tapi ..tak kan aku perempuan nak g melamar lekaki..aku sedang diuji..aku terima andai Allah tak bagi jodoh lagi... tapi yg rimas skrg mulut orang..

emm... memg ada pihak laki masuk merisik tapi sampai arini xdea tanya apa lagi... dia kata tengh usaha so aku sabr.. aku tak akan paksa pasal jodoh ni sbb aku tahu bukan di tangan aku tapi ditangan Allah... teringt saat bln puasa tahun 2014 aku baru lepas solat asar tel berbunyi..hati berdebar2 rupanya bapa bf aku call cakp nak dtg rumah masa tue dengan sdri air mata aku minitis bahagia... selepas pada tu..diorg janji nak dtg tapi tak dtg...rasa dia nak aku ke tak erk??? skrg aku buat derr je..ada jodoh adalah... tapi dia selalu bagi tahu tgh cari duit..aku rasa lau org lain tak dh... huhuhu

benda yang sedih.... fist aku dgr adik dia nak bertung okey fine mungkin jodoh dia  dah sampai...tak baik kan jeles seikhls hati aku redho.... tak rasa apa pom masa tue... siap buat pelamin untuk dia org..tapi tak suka nga seorg rasa mcm dia tak suka aku jea..mcm nak bagi aku jeles jea huhu...( jgn fikir bnda bukn2 berdosa mek sha..).tapi si bf aku plk cakap sedih merisik aku bertung adik dia...la plk... huhuhu tiba2 aku plk sedih... tapi aku cepat2 fikir jodoh aku bukan skrg lagipon dia bertung jea kot..lau kawen pom biar la jodoh dia... lps tue ada lagi menabh kesedihan aku.... abh dia plk bagi tahu nati nak masuk meming aku sbb iya la tnya si abg adik dapt dlu... okey...sedih wehhh  :( aku tak nak jadi jaht iri hati tapi mereka buat aku sedih aku memg dah manja weee.....tapi ikhlas aku cakap aku redho...sbb Allah dah tentukan... wlpn adik aku bgthu gila kuat kau..aku yg kuat rasa nak nagis...tak pe aku maseh ada insan yg ku syg...


masa berlalu dan terus berlalu dan terus berlalu..hnya Allah yang tahu namun aku percaya pada takdir Allah S.W.T... skrg mek plk..duk tanya surh aku kawen... dia cakap kawen2 la tua dah lau dia nak masuk la meminang lau tak nak cakp..takut bnda tak baik terjadi... aku pom tak faham tentang cinta apa yang aku cari...dia berkerja kuat tapi tak mampu untuk kawen... hnya Allah yang tahu apa yang aku rasa...

1 comment:

  1. aisya . . pesan akak, jgn fikir bukan-bukan ye...Sentiasa berfikiran positif jagan fikir benda yang mengarut-ngarut yang tak penting dan buat pening kepala kita ja nanti. Banyakkan sabar. Allah tahu apa yang terbaik untuk kita.

    =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...